האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג בעיות חרדה אצל כלבים

בעיות חרדה אצל כלבים

בואו נדבר על חרדה!

כולנו מפחדים, לכל אחד סיבות שונות. כשזה קורה לנו אנחנו בדרך כלל משתפים את הקרובים אלינו, פונים לקבלת עזרה או מתמודדים בעזרת מגוון כלים פסיכולוגיים זמינים בסביבתנו.

מה הבעיה?

גם החיות שלנו חוות חרדה. כן כן, גם הכלב שלך שנובח על השליח מפחד. גם החתול שלך שמתנהג כאילו הוא מלך העולם חווה חרדה לפעמים.

העניין הוא, שהם לא יכולים לספר לנו, לכת לפסיכולוג או לפרוק את שעל ליבם.

איך עוזרים להם? או! בשביל זה אנחנו כאן.

 

ללא שם (600 × 600 פיקסל)

אז מה היא בכלל חרדה?

פחד הוא מצב פסיכולוגי וגופני, שנגרם כתוצאה מחשיפה לגירוי מאיים.

הפחד חיונית להישרדות מאחר והוא גורם לנו להימנע מגירויים שעשויים לפגוע בנו ועל כן, גם כלבים, חתולים וחיות אחרות מחזיקים ביכולת לחוש פחד. בחיות וגם בבני אדם, 

הפחד הוא מנגנון חשוב והוא מביא את גוף החיה לתגובה המכונה fight or flight , תגובה בה מערכות הגוף נכנסות למצב המאפשר להן להגיב בצורה הטובה ביותר לאיום. הגוף נמצא בעוררות מיטבית ומוכן להתמודד עם האיום בדרך הטובה ביותר. להילחם או לברוח.  

 

חרדה היא תגובה פיזיולוגית זהה לתגובת הפחד ההבדל היא שהיא נחווית רק מתוך הציפייה למפגש עם גירוי מאיים- גם אם לא באמת קיים פוטנציאל לסכנה ממשית. דוגמה לחרדה כזו היא חרדת נטישה שהמשמעות שלה היא שהכלב מראה סימנים של פחד מעצם הרעיון של השארות לבדו למרות שהשהות בבית לבד אינה מסכנת אותו כלל. או לדוגמה- פחד מרעשים חזקים, אורות או גירויים חדשים.

 

פוביה הינה למעשה חרדה קבועה,  הנגרמת באופן עקבי מגורם קבוע. אצל כלבים נוכל לראות פוביה מרעמים,  פוביה מזיקוקים, פוביה מאזעקות, מילדים או מכל גורם לא מוכר ומאיים שמתקבע במוחו של החייה כגורם מאיים.

 

מה עושים כשהכלב נמצא בהתקף חרדה?

 

קודם כל, יש לדאוג לבטחונו של הכלב. במידה וצפוי אירוע מעורר חרדה- כמו לדוג׳, סופת רעמים, זיקוקים, שיפוצים בבית או כל אירוע חריג אחר- אנו ממליצים לשמור את הכלב בבית,  בחדר סגור ומוגן, עד לסיום האירוע מעורר החרדה. חשוב לוודא שגם בחדר הסגור אין גישה למרפסות,  חלונות או רהיטים שעשויים לסכן את הכלב. כלב ששרוי במצב חרדה  עשוי לנסות ולברוח דרך מרפסת גבוהה או חלון מכוסה זכוכית. 

הבריחה נפוצה מאוד בקרב כלבים באירועים כאלה ועל מנת שתוכלו למצוא את כלבכם בבטחה ודאו שלכלבכם שבב אלקטרוני הרשום על שמכם. 

מומלץ גם להוסיף אמצעי זיהוי פשוט יותר, כמו תג עם שם עליו שמו של הכלב ופרטי ההתקשרות שלכם- למקרה שימצא.

 

עשו ואל תעשו בזמן התקף החרדה:

 

אין לצעוק על הכלב,  לכעוס עליו ולהעניש אותו. ובאותה נשימה, אמנם נגד האינטואיצה שלנו, לא מומלץ לחבק,  לחזק וללטף בעת הפגנה של התנהגות חרדתית.  על אף שנדמה לנו שהצעד הזה מרגיע את הכלב ועובד לטובתנו, בפועל התנהגות זו נותנת לכלב תחושה של חיזוק חיובי,  המעודד את ההתנהגות החרדתית. 

אז מה כדאי לעשות?

 התעלמו מגורם החרדה (למשל,  הרעש)  או הראו שאתם מכירים בו והוא לא מעורר אצלכם תגובת לחץ .נסו להסיח את דעתו של הכלב זה בדיוק הזמן ליישם פקודות שתרגלתם בעבר, 'שב',  'ארצה'  ועוד בעת ביצוע הפקודות  תנו חיזוק חיובי (חטיף,  ליטוף)  כתגובה לכך שהצליח לבצע את הפקודה גם תחת לחץ שביצע את הפקודה גם תחת לחץ.

 

 

נסו להיות ערניים לסימני החרדה אצל כלבכם. לכל כלב ביטוי שונה לחרדה והסימנים הראשונים לעיתים קרובות עדינים מאוד וקשים לקליטה. נסו להיות קשובים במיוחד לכלבכם,  לימדו לזהות את הסימנים הראשונים. קל ואפקטיבי יותר למנוע אירוע חרדה טרם ההתרחשות וניתן לעשות זאת כשתופסים אותו בשלביו הראשונים.

 

במקרים בהם רמת החרדה חמורה,  או מתמשכת וקיימת פגיעה ממשית באיכות חיו של הכלב או הבעלים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם גורם מקצועי. ישנן רמות חרדה שונות בהם ניתן להתייעץ עם מאלף, וטרינר  או מומחה לטיפול התנהגותי. המענה לבעיות חרדה חמורות הוא מגוון ומתאים באופן אינדיבדואלי לצרכיו של הכלב.

נשמח לספק ייעוץ ראשוני במקרים כאלה ולהכווין לטיפול האופטימלי.

 

כרגיל, תמיד פה עבורכם!

צוות דוג פלאנט

ליצירת קשר לחצו