האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג דירוג מזון לכלבים - איך בוחרים אוכל טוב?

דירוג מזון לכלבים - איך בוחרים אוכל טוב?

לפני כמה עשורים, החיים היו הרבה יותר פשוטים, לטלוויזיה היו רק כמה ערוצים והיו רק כמה מוצרי מזון לכלבים בארץ. מאז, השוק השתנה באופן דרמטי ואנו שומעים כמעט מדי שבוע על מותג חדש של מזון לכלבים המשווק בארץ עם הבטחות נמרצות והודעות חדשות על איכות המזון ותכונותיו הנפלאות.

דירוג מזון לכלבים - כלב ליד שולחן

קהל היעד מתחלק בעיקר ל-2: אלו שממהרים להתנסות במוצרים חדשים ופתוחים וכאלה שנאמנים ונאמנים למותגים הוותיקים. במאמר זה, ניתן לכם את הכלים לשפוט מהם מזונות טובים לכלבים וכיצד עליכם לגשת באופן אובייקטיבי לתהליך הנקרא השוואת מזון לכלבים.

אז כבר הבנתם שכלב צריך לאכול מזון שמיועד במיוחד עבורו ותזונה המבוססת על שאריות של האוכל "שלנו" עלולה לפגוע בבריאותו.

כל כלב צריך לקבל את המזון המתאים לו עם כמות התזונה המתאימה לגילו, גודלו, רמת הפעילות הגופנית שהא מבצע וכמה צרכים ייחודיים שיש לו.

בסופו של יום הכלב צריך לאכול ולסיים את האוכל בהנאה, לאחר מכן יש לבדוק שהמזון אינו גורם לתגובות לא רצויות כגון שלשולים, הקאות, אלרגיות, כאבי בטן, נשירת שיער ועוד. והשלב האחרון זה לראות אם האוכל יוצא בקלות מבלי לגרום לכלב אי נוחות.

אין תחליף לחוויה, אוכל מדהים על הנייר יהיה לפעמים רק בינוני במציאות ואוכל שבהתחלה ייראה כמו רגיל יכול להתגלות כתמורה מעולה לכספכם.

מה יש לבדוק בבחירת מזון לכלבים?

קודם כל, הכי חשוב לקחת את השק ולהסתכל מאחור ברשימת הרכיבים, לא משנה כמה נוצצות ומזמינות האריזה והרגשות שיש לנו לשם המותג, אין תחליף לחומרי גלם איכותיים וטובים! אם אתה דובר אנגלית אז יש לך יתרון, הרבה פעמים יש הבדל גדול בין התווית העברית לאנגלית, מילים כמו קמח נוטות להישמט כך שקמח עוף הופך לעוף טרי או עוף, למרבה הצער תופעה זו נפוצה גם בקרב הכי מותגים פופולריים ונפוצים בישראל.

הכלל הראשון הוא להסתכל על המרכיב הראשון ברשימה, על פי חוק, רשימת הרכיבים צריכה להיות בסדר כמות מופחתת כך שהכמות הגדולה ביותר באוכל לכלב היא המרכיב הראשון הכמות הקטנה ביותר במזון היא המרכיב האחרון.
אם אכפת לך מהכלב שלך, אתה רוצה שהוא או היא יאכלו וירגיש טוב כמוך. בדיוק כפי שהתזונה שלך יכולה לשנות את הבריאות שלך, האוכל של הכלב שלך יכול להשפיע באופן משמעותי על בריאות הכלב שלך.
איכויות המזון לכלבים נחלקות באופן עקרוני לארבעה רמות והן: אולטרה פרמיום, סופר פרמיום, פרמיום, וכן מזון מוזל.

  • מזונות סטנדרטים
    מזונות שנחשבים לכאלו המספקים תזונה בסיסית בלבד ויכולים להכיל אחוזי השומן הגבוהים ועלולים לעיתים קרובות לגרום לקיצור תוחלת החיים של הכלב. מזונות מסוג זה מתאפיינים לרוב בשקי ענק ובמחיר נמוך.
  • מזונות פרימיום
    מתגאות בשימוש במרכיבים באיכות גבוהה יותר בתערובת שלהן מאשר חברות מזון גנריות לכלבים. מזון זה ייחשב כ"שלם ומאוזן". מזונות פרימיום הינם מזונות שמכילים בשר, אך לרוב לא כמרכיב ראשון. המזון מכיל בדרך כלל קמח עופות או תוצרי לוואי של תעשיית הבשר. מזון ברמת פרמיום מספק בדרך כלל תזונה מלאה לכלב.
  • מזונות סופר פרימיום
    מזון איכותי ביותר אשר המרכיב הראשון בו הוא בשר. מזונות סופר פרמיום יכילו חלבון ממקור חי ואילו הפחמימות יהיו פחמימות מורכבות כגון אורז ולא תירס או דורה. מזון סופר פרימיום לגורים ולכלבים הוא מזון עשיר בוויטמין, עשיר בחלבונים, שומנים ופחמימות. מזון זה מנוסח מדעית בכדי לתמוך בצרכים של גזעים שונים בשלבי חיים שונים. מזון זה מהווה תזונה מלאה, מאוזנת ובריאה עבור כל כלב, גזע, גודל וגיל בהתאמה.
  • מזונות אולטרה פרימיום
    יהיו בשר או דגים טריים שלא עברו עיבוד למעט הסרת עצמות וייחשבו לאיכותיים יותר. אולטרה פרימיום הינה רמת האכלה הגבוהה ביותר. מזון מסוג זה מכיל את המרכיבים האיכותיים ביותר וברוב הפעמים הוא אף ראוי למאכל אדם.

על מנת שהמזון ייחשב לאיכותי, המרכיב הראשון צריך להיות בשר טרי אמיתי או דגים טריים, חומרי הגלם הללו הם היקרים ביותר מבין מרכיבי המזון, אך גם החשובים ביותר.
לאחר בשר טרי, המרכיב הטוב ביותר יהיה דגים או בשר מיובשים, לאחר מכן קמח דגים ובשר, והמרכיב הפחות רצוי באיכותו ברשימה שעדיף להימנע ממנו בבחירת סוג המזון, הוא קמח העשוי מדגים ובשר.
תוצרי לוואי הם שאריות של תעשיית המזון, הם עוברים תהליכי עיבוד ארוכים שבהם הם מופקים מהרבה מהחומרים התזונתיים ולעיתים מוסיפים להם כימיקלים לא רצויים.
על מנת שהמזון ייחשב לאיכותי, חשוב שלא יכיל תוצרי לוואי או יכיל רק מעט.

מה מקור הפחמימה והסיבים?

תירס: הדחיפה העצומה למעמדו של התירס ניתנה עוד בימים שבהם לא הייתה מודעות לערכיו התזונתיים הנמוכים; התירס מכיל פחמימות פשוטות לא בריאות וסיבים שקשה לעכל.
בהקשר של מזון לכלבים, בגלל מחירו הנמוך, התירס קיים ברשימת הרכיבים של מזונות רבים. לפעמים חברות מנסות לתמרן אותו על ידי פיצול התירס למספר מרכיבים כדי להסתיר אותו ברשימה, למשל מזון יכול להכיל תירס, קמח תירס, קמח גלוטן תירס וכו' אבל, אם נחבר את הכמות הכוללת של מרכיבי התירס, נגלה שהמרכיב הראשון הוא למעשה תירס.
על מנת שהתירס יהיה קל לעיכול בקיבתו של הכלב, עליו לעבור עיבוד ארוך הכולל בישול בטמפרטורה גבוהה כדי שהקיבה של הכלב תוכל לסבול אותו.
לכן, כלל האצבע קובע שככל שהמזון מכיל יותר תירס כך הוא יהיה פחות מומלץ.

  • סויה
    מרכיב נוסף שנעדיף להימנע ממנו הוא סויה, הסויה מכילה חלבונים צמחיים נחותים שאינם נספגים היטב ועלולים להשפיע על מאזן ההורמונים בגוף. כלבים אמורים לאכול חלבון מן החי ולא חלבון מהצומח.
  • חיטה
    החיטה היא גם דגן שאנו רוצים לצרוך במידה מסויימת, אך היינו רוצים לראות שהיא לא מהמרכיבים הראשונים במזון. חיטה מלאה, עשירה יותר בסיבים ולכן תהיה טובה יותר מחיטה או קמח חיטה.
  • אורז לבן/מלא
    למרות שיש לו יתרונות מסוימים, אורז לבן הוא גם מרכיב פחות איכותי, הוא מכיל כמות נמוכה של אלרגנים ומתאים לכלבים רגישים, הוא סופח נוזלים ובכך מייצר צואה מוצקה, אנו מעדיפים מזונות המכילים אורז מלא או אורז חום המכילים יותר תזונה סיבים, מינרלים וויטמינים.
  • שיבולת שועל
    שיבולת שועל היא מקור יוצא דופן לפחמימות מורכבות, היא עשירה בסיבים תזונתיים והופכת את הצואה לרכה יותר ומעודדת את תהליך העיכול. זה נחשב למרכיב מצוין במזון כלבים.
  • פירות וירקות
    כיום ניתן למצוא מגוון גדול של פירות וירקות במוצרי כלבים. מכיוון שרכיבים אלו מורכבים ברובם ממים, לאחר תהליך הבישול הם יאבדו את רוב משקלם ולכן לרוב יופיעו באמצע רשימת הרכיבים אך אין לזלזל בחשיבותם. לרוב, במזונות איכותיים, נמצא שילוב של מעט פירות וירקות במרכיבים, במתכונים המוצלחים ביותר אולי נמצא אפילו 3-5 סוגים של פירות וירקות יבשים. פירות וירקות יבשים נחשבים למרכיבים יקרים והם עשירים בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ופחמימות באיכות גבוהה, הם הופכים את האוכל לטבעי, מזין וטעים יותר.
ליצירת קשר לחצו