האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג דרכי תקשורת כלבים

דרכי תקשורת כלבים

כלבים אמנם לא מדברים עברית אבל הם לגמרי מתקשרים איתכם בכל רגע נתון.

שפת הגוף של הכלב יכולה ללמד אותנו הרבה ולפתוח לנו ערוץ תקשורת חדש ויעיל להבנת הכלב והאופן בו עלינו להתמודד מול סיטואציות שונות ומגוונות.

לפני שנתחיל חשוב לציין שממש כמו בני אדם כל כלב הוא אחר. לכן לא מדובר במדע מדויק והדבר הטוב ביותר לעשות אם יש סימני שאלה הוא ליצור קשר עם צוות המאלפים המעולים שלנו שישמחו לתת דגשים ועצות.

תקשורת כלבים

  נפרט כמה תחושות מרכזיות של הכלבים:

 

קשוב

 

כולנו מכירים את הרגע הזה שהכלב מתיישר במקומו, מרים את האוזניים ומטה אותם לעבר הגירוי. ההתנהגות הזאת יכולה לספר לנו שהוא זיהה מקור מסוים שמשך את תשומת ליבו וכעת הוא מנסה להתמקד במקור זה.

 

כנוע או מפוייס

 

התנהגות כזו נראה בדרך כלל כשהכלב נבחן על ידי כלב אחר שנמצא גבוה ממנו בהיררכיה או כאשר הכלב מכיר בזה שביצע פעולה לא מקובלת. אנחנו נראה אוזניים מוטות לאחור אך לא צמודות לראש, עיניים מסתכלות מעלה בעוד הגוף וראש פונים מטה, הזנב יהיה בין הרגליים ומודבק לבטן בעוד הכלב שוכב על גבו וחושף את בטנו.

 

חושש ומתוח

 

הכלב חושש מגירוי מאיים, רעש, אדם חדש, מקום או מצב שאינו מכיר. במצב כזה נראה את האוזניים מוצמדות לצדדים ובדר״כ משוכות כלפי מטה. העינים פתוחות לרווחה ונראה את לובן העיניים. הזנב ימצא בין הרגליים ומסתתר מתחת לגוף. הגוף כולו יישען לאחור בעוד הרגליים הקדמיות יהיו מוטות קדימה מעט.  במצבים קיצוניים של בהלה, הגוף יהיה כפוף בצורת קשת.

 

רגוע

 

האוזניים יהיו במנח טבעי, הזנב תלוי במצב נטרלי.

 

תוקפני

 

חשוב לקרוא מתי הכלב תוקפני במיוחד במפגש עם כלב חדש, בעלים רבים מתבלבלים ומעידים כי הכלב מתרגש כשבפועל יש סכנה ממשית במגע עימו. כלב תוקפני יחזיק את האוזניים מוטות לאחור, פה פתוח ומתוח לאחור. המבט שלו יהיה יציב ודרוך. כאיתות אזהרה, הזנב יהיו מורם וינוע באיטיות. העמידה תהיה יציבה והרגליים רחוקות זו מזו.

 

נרגש

 

בדרך כלל נחווה את הכלב כנרגש כשנגיע הביתה אחרי יום ארוך. האוזניים יפנו קדימה, הוא יכשכש בזנב במהירות. לעיתים קרובות הידיים יקפצו, הכלב עלול להסתובב במקום ולגשת קרוב יותר אלינו. כלב נרגש עלול לשחרר יבבה או לנבוח.

 

 

בסופו של דבר, כולנו מכירים את הכלב שלנו בצורה הטובה ביותר. המדריך הזה הוא כלי עבורכם לחזק את התקשורת עם הכלב. תקשורת היא המפתח לכלב ממושמע ולאיכות חיים טובה יותר עבור הכלב והבעלים.

אמנם, אין פתרונות קסם. אילוף תמיד עדיף וחשוב לבצע אותו בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

בשביל זה אנחנו כאן!

ליצירת קשר לחצו