האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג חרדת נטישה אצל כלבים

חרדת נטישה אצל כלבים

לכולנו קשה להיפרד מהכלבים שלנו בבוקר כשיוצאים לעבודה. המפגש המחודש תמיד מרגש ומחמם את הלב. יש כלבים שלהם הפרידה קצת יותר קשה מלשאר. עבורם כל יציאה שלכם- לעבודה, לסופר, לקפה עם חברה מלווה בחרדה של ממש שפוגעת באיכות חייהם וחיי הבעלים שלהם. החרדה הזו נקראת חרדת נטישה והיא נפוצה מאוד. אנחנו כאן בשביל לעזור לכם להבין קצת יותר טוב את החוויה של כלבכם ולתת קצת טיפים לשיפור המצב.

חרדת נטישה

אז קודם כל, איך נראית חרדת נטישה אצל כלבים?

הרבה פעמים אחד התסמינים הלוטים היא התנהגות הרסנית, היא בדרך כלל תהיה מופנית לחלונות, דלתות ויכולה להיות מופנית גם לחפצים אחרים בבית. לפני שכועסים חשוב להבין שהתנהגויות כאלו מונעות פעמים רבות מחרדה ויש לגלות סלחנות ולהתייעץ עם מאלף או מטפל התנהגותי לגבי הדרכים הנכונות ביותר להימנע.

השכנים מתלוננים על נביחות ויללות כשאתם לא בבית? ייתכן שגם כאן מדובר בתסמין לחרדת נטישה. במצב כזה הנביחות מאופיינות בצליל מונוטוני וחזרתי ונמשכות זמן רב.

תסמינים נוספים הם פספוס צרכים וריור מוגבר.

 

מהם הגורמים?

לעיתים שינוי פתאומי, אירוע טראומטי או שינוי משמעותי בסדר היום או באורח חיו של הכלב עלולים לגרום לחרדה. שינוי של הנוכחים בבית, עזיבה של חיות מחמד נוספות או צירוף שלהם לחיק המשפחה או אפילו גורמים גנטיים שלא מלווים בחוויה מיוחדת.

איך מטפלים?

קודם כל ולפני הכל מבקרים אצל הווטרינר כדי שנוכל לשלול כל בעיה רפואית אחרת שתסביר את המצב והתסמינים. אחר כך מרימים טלפון למאלף ומתייעצים, מספרים מה התסמינים, מתי זה קורה, מה השתנה- זכרו, ככל שתתנו לנו יותר מידע ככה נוכל לעזור בצורה הטובה ביותר.

יחד עם המאלף בונים תכנית טיפול נכונה, חשוב לזכור שמדובר בתהליך ויש לגלות סבלנות ומחויבות אליו.

ההמלצה הרווחת ביותר היא לספק לכלב סדר יום יציב וקבוע. חשוב שתסדר היום יכלול פעילות גופנית ומנטלית מספקת.

הקפידו שלא להעניש את הכלבים על פעולות הרסניות שנעשו בהיעדרכם. ועל מנת להימנע מאלו ממולץ לתחום את הכלב בגר אילוף או כלוב אילוף בזמן ההיעדרות.

עוד על שימוש מוצלח בגדר אפשר לקרוא במאמר הקודם שלנו 😊

עשו שימוש במשחקי חשיבה ולעיסה שיספקו תעסוקה לכלב בעת ההיעדרות. חברת קונג מציעה מגוון רחב של פתרונות תעסוקה שיספקו לכלב גירוי מנטאלי בזמן השהות לבדו.

במקרים קיצוניים מאוד ניתן להשתמש בכדורים או טיפות חרדה- רק לאחר יעוץ עם ווטרינר.

ליצירת קשר לחצו