האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג טיפים לצחצוח נכון ושמירה על היגיינת הפה

טיפים לצחצוח נכון ושמירה על היגיינת הפה

אז כמו שהזכרנו בעבר, גם אצל כלבים חשוב לצחצח שיניים בכל יום על מנת לשמור על היגיינת חלל הפה. בפעולה פשוטה, הנמשכת כדקה, ניתן לשפר באופן משמעותי את איכות חייו ובריאות הפה של הכלב שלכם. כמובן שאם נרגיל את הכלב לצחצוח שיניים מגיל צעיר, הפעולה תהייה קלה יותר לאורך זמן.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 11.41.53

אז כיצד עושים זאת?
ישנן מברשות שיניים לכלבים, אשר מסייעות לצחצח שיניים, ממש כמו שמצחצחים בני אדם.
יש להרים את השפה העליונה ולצחצח עם המברשת ממש מהשיניים האחוריות עד לצד השני, ולחזור על הפעולה גם בחלק התחתון של הפה. ניקוי שיניים לכלב נעשה ע"י שפשוף הצד החיצוני של השיניים, כך שאפילו לא צריך לפתוח לכלב את הפה. גם כלבים וגם חתולים נהנים מתשומת הלב, ובדרך כלל שמחים לצחצוח.


יש להקפיד ולהשתמש אך ורק במשחת שיניים המיועדת לכלבים, הבטוחה לבליעה (בניגוד אלינו, הם אינם יורקים את שאריות המשחה). משחות השיניים הייעודיות כוללות את החומרים הפעילים המותאמים לכלבים ובדרך כלל הן מועשרות בחומרי טעם המחבבים אותן על הכלב.
ניתן בהחלט להשתמש במברשת רכה של בני אדם. בכלבים מגזע קטן השתמשו במברשות שיניים של ילדים. אופציה מועדפת לניקוי שיניים לכלב היא מברשת אצבעון, המקלה על הצחצוח לכלבים סרבנים.

כמובן שבפעמים הראשונות הכלב יחוש אי נוחות ואולי אף ינסה להתנגד, אבל בואו נזכור שכלבים בעיקר מתבססים על התניות. אחרי שהם ייווכחו כי זה לא באמת מזיק או כואב, הם ישתפו פעולה. אפשר כמובן לפנק בחטיף בסיום, אבל אולי זה קצת פחות אידיאלי, בכל זאת, הרגע סיימנו לצחצח שיניים...
מומלץ לבקר אצל וטרינר לפחות פעם בשנה, שיבדוק את בריאות השיניים, בנוסף לדברים אחרים שעליהם צריך לעקוב.
כמובן שיש לשים לב להתנהגות שונה אצל הכלב, ריח רע מהפה, קושי באכילה, דברים היכולים להעיד על בריאות שיניים לא תקינה ויש ללכת לבדיקה אצל וטרינר.

בנוסף, קיימים בשוק לא מעט מוצרים דנטליים וחטיפים דנטליי, העוזרים לשמירה על ניקיון והיגיינת פה הכלב.
משחת שיניים – הקפידו להשתמש רק במשחות שיניים המיועדות לכלבים! הן בטוחות לבליעה, בניגוד למשחות של בני אדם, אשר אנו יורקים בסיום הצחצוח. משחות שיניים ייעודיות לכלבים, מכילות חומרים פעילים, המותאמים לכלבים ובדרך כלל הן מועשרות בחומרי טעם המחבבים אותן על הכלב.
מברשת שיניים – ניתן להשתמש במברשת רכה של בני אדם. על מנת להקל על פעולת הצחצוח בכלבים סרבנים, כדאי להשתמש במברשת אצבעון, אותה ניתן לרכוש בחנות דוג פלאנט.
תזונה מותאמת- תמיד תזכרו שמזון יבש מעודד לעיסה נמרצת יותר ולכן מומלץ יותר. הרבה מן המזונות המודרניים מכילים בתוכם גם נוסחה דנטלית לשמירה על שיני הכלב.
חטיפים דנטליים –פינוק הכלב בחטיפים דנטליים, הם שניים במחיר אחד! גם צ'ופר עבור הכלב וגם שמירה על בריאות תקינה.
פינוק הכלב באופן קבוע בחטיפים דנטליים, מאפשר להם לנקות את פיו של הכלב משיירי מזון, לשמור על זרימה תקינה של דם בחניכיים, להפחית הצטברות פלאק ולשמור על ריח פה רענן. ישנם חטיפים כאלה לכל גם לגורים, מבוגרים ובוגרים. שאלו אותנו בחנות ונשמח לעזור לכם לבחור את המוצר הנכון.

ליצירת קשר לחצו