האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג טיפים לשמירה על היגיינת הפה

טיפים לשמירה על היגיינת הפה

כולם יודעים שחשוב לשמור על היגיינת הפה.
בני האדם מקפידים על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, כחלק מתחזוקה שוטפת של הבריאות הכללית. אנחנו לא מחכים עד שנתפתל מכאבים על מנת לשמור על בריאות הפה. אז גם לכלב שלכם מגיעה אותה תחזוקה.

ללא שם (600 x 600 px) (4)

בדרך כלל אנחנו נזכרים בהיגיינת הפה של הכלב רק כשריח הפה המהביל שלהם מפריע לנו. אבל חשוב לזכור שגם כלבים סובלים מבעיות שיניים וחניכיים, ממש כמונו, למרות שהם אינם מראים כאב גם כשהם סובלים מדלקת חריפה.
במקרים רבים, הבסיס לבעיות שיניים אצל כלבים, נובע מאבן שן, אשר הולכת ומצטברת עם הזמן על פני השן וחללי החניכיים. בשלב מסוים, בהיעדר טיפול, היא גורמת לדלקת חניכיים וריח רע מהפה ובמקרים חמורים, ייתכנו גם שיניים רקובות ואף נשירת שיניים.
מעבר לכך, דלקת חניכיים שאינה מטופלת, עשויה גם לגרום לחיידקי פה להגיע למחזור הדם, להתיישב על הקרום הפנימי של הלב, ולהביא לפגיעה גם בכבד ובכליות. התוצאה היא בעיות רבות ושונות החל מדלקת כליות ועד לבעיות לב.

שמירה שגרתית על היגיינת הפה ובריאותו נועדו לעודד זרימה תקינה של דם בחניכיים ולמנוע הצטברות רובד חיידקי ואבנית והיווצרות עששת.
על מנת להימנע מבעיות רפואיות כאלו ואחרות, יש לצחצח את שיני הכלב באופן קבוע ויומיומי, במידת הצורך לבצע ניקוי אבן שן בהרדמה, שימוש בעצמות לעיסה מיוחדות וחטיפים לניקוי השיניים, חטיפים דנטליים, נוזל דנטלי מיוחד לכלבים, מזונות איכותיים המכילים כופתיות דנטאליות המסייעות בשמירה על היגיינת השיניים והחניכיים, הקפדה על בדיקה ביתית של שיני הכלב ומתן תשומת לב לשינויים וריח מוזר.
הקפידו על פעולות אלה ובריאות הפה של כלבכם יהיה במיטבו באופן רציף.

חשוב ביותר לשים לב גם לכלבים מבוגרים, שמגיעים לשלב בו קשה להם ללעוס.
אצל כלבים מבוגרים שמים לב שישנה סבירות גבוהה יותר לבעיות חניכיים ואבדן שיניים. פלאק גורם לדלקות שיניים אשר מחלישות את שורשי השן, עד למצב של אבדן שיניים.
יש להקפיד ולבצע טיפולי שיניים אצל הווטרינר וכן לשמר את מצב השיניים על ידי צחצוח, באמצעות משחות שיניים אנזימטיות מיוחדות לכלבים ובעזרת צעצועים דנטליים, גם לכלבים אשר הגיעו לגיל מבוגר.

ליצירת קשר לחצו