האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג יצירת תקשורת בין הכלב לבעליו

יצירת תקשורת בין הכלב לבעליו

אז הגענו לשלב בו הגור שלנו מתחיל לגדול ולעצב לעצמו אישיות. זהו שלב חשוב ביותר, בו הבעלים של הכלב מקבל תפקיד חשוב בחינוכו. הבעלים של הגור הוא גם בעל תפקיד חשוב בעיצוב אישיותו של הגור ועליו להיות אסרטיבי ולתפוס את תפקיד המנהיג, על מנת שהגור החדש יהיה צייתן, קשוב ונאמן לו. מעבר לכן, ישנה גנטיקה שונה בין כלב לכלב המשפיעה על התפתחות האישיות האישית והאופן בו הכלב מתייחס לעולם בכלל.

חיבור אדם והכלב

כלבים הם יצורים מדהימים. הם מסתגלים לאינספור מצבים.
הם פנומנליים באסוציאציות:
כולל לימוד המשמעות או ההשלכה של צלילים רבים, כמו שפה אנושית. "אוצר המילים" של כלב יכול להגיע למעלה מ-150 מילים נפרדות!
עם זאת, ללא קשר לכמה חכמים, מיומנים ועד כמה הם מסתגלים, כלבים לעולם לא יהיו חיות מילוליות. השפה הראשונה שלהם, כביכול, היא לא מילים, אלא שפת גוף.
רוב ההפרעות בתהליך אילוף הכלבים נובעות מתקשורת שגויה, לא מרצונות, עקשנות או דומיננטיות. ובין אם הכלב שלך הוא אך ורק חיית מחמד משפחתית, מתחרה בספורט כלבים או כלב עבודה במשרה מלאה, להפיק את המרב מזמן האימון שלך אומר ללמוד לתקשר ביעילות עם הכלב שלך.

ישנן שלל פעילויות ופעולות אותן כדאי להתחיל לבצע בשלב זה, על מנת לקדם את תהליך התקשורת בין הגור לבעליו. פעולות כמו- חשיפה של הגור לכל מיני סיטואציות/קולות/רעשים/ריחות בחוץ, טיולים מחוץ לבית, התחברות לשורשים וליצרים הטבועים בכלב, משחקים, פריקת אנרגיה, בניית יצרים בצורה חיובית ועוד.

חשיבות פריקת אנרגיה

כאשר כלב נמצא במצב מנוחה, מצטברת אצלו אנרגיה פיזית ואנרגיה מנטלית. אנרגיות אלה מספקות את מנגנון ההישרדות בטבע הקיים בהם, חיפוש מזון, מים, מחסה, מקום לישון בו ועוד.
כיום, הכלבים כבר אינם חיים בטבע, הם בויתו, אך האינסטינקטים החייתיים שלהם עודם קיימים. בתור בעלים, סיפרנו להם מקום לישון, מחסה נעים, מזון ומים, מה יעשו עכשיו עם כל האנרגיה הצבורה בהם?
עלינו לפרוק להם אנרגיה זו בצורה מלאכותית, אחרת הכלב יישאר עם עודף אנרגיה. כלב כזה יחפש לפרוק אנרגיות במקומות ובזמנים שהכי לא נוחים לנו.

אנרגיה פיזית- פעולות פיזיות שיגרמו לכלב שלנו להתעייף, להירגע ולנוח. פעולות כמו- טיולים ארוכים בחוץ, ספורט כלבני, ריצות משותפות, פארק כלבים ועוד.
אנרגיה מנטלית- פעולות ועבודה עם המוח שיגרמו לכלב לחשוב הרבה ולהתעייף, וגם כאן הוא יירגע וינוח. פעולות אילוף למיניהן, לימוד פקודות, משחקי חשיבה ועוד.
אם נצליח לפרוק אנרגיה פיזית וכן אנרגיה נפשית בצורה נכונה וטובה, נקבל כלב מאוזן וממושמע!
תקשורת טובה בין הכלב לבעליו, תכלול גם שיתוף פעולה נכון, ניהול נכון של סדר היום, טיפול בבעיות התנהגות.

תשומת לב

אולי צורת התקשורת הבסיסית ביותר היא תשומת הלב שלך. זה נכון בין אם אתה מלמד מיומנות חדשה כלשהי, מתרגל מיומנות ישנה או משכלל התנהגות מתקדמת.
כאשר אתה נותן את תשומת הלב שלך למשהו שהכלב שלך עושה - באמצעות מגע, קול, קשר עין, חיוך או צחוק - אתה מושך את תשומת הלב להתנהגות. זה אומר לכלב שלך שאתה מוצא את ההתנהגות ראויה לעניין.
כדי להיות קשוב לכלב שלך, אתה לא צריך לבהות בו, אבל אתה צריך להיות מודע אליו. מאמן יעיל מודע, נוכח ו"ברגע" תוך כדי אימון, מוכן ומסוגל לציין ולתגמל כל תשובה טובה, כפי שהן מתרחשות.
ואם הכלב שלך נותן תגובה שלא קיווית לה? במקום למשוך אליו תשומת לב, מילולית או אחרת, התעלם ממנו ותמשיך הלאה! הפניית תשומת לב לתגובות גרועות לרוב פשוט מצרפת אותן במוחו של הכלב, ומגדילה את הסיכוי שהוא יציע זאת שוב. מקד את האנרגיה ותשומת הלב שלך בהתנהגויות שאתה רוצה לראות שוב.
כשאתם מתרגלים גישה זו לעבודה עם הכלב שלכם, תגלו במהרה שהכלב שלכם יעבוד כדי למשוך את תשומת הלב שלכם על ידי עשיית הדברים שאתם אוהבים.
ככל שההתנהגות של הכלב שלך משתפרת בהתמדה, שיתוף הפעולה הוולונטרי מתגבר, מערכת היחסים שלך עם הכלב שלך מתחזקת, ולשניכם אימון מהנה יותר.

משחקים ופעילויות חוץ

פעילויות פיזיות ונפשיות- כאחד עוזרות לנקז את רמות האנרגיה שלו ולהעסיק אותו.
עבור כמה כלבים, טיול פשוט בשכונה מספיק כדי לנצל את האנרגיה הזו, בעוד שכלבים אחרים עשויים לחזור הביתה מטיול מוכנים לעוד. אם אתה רץ או רוכב אופניים ואתה מרגיש שלכלב שלך יש את היכולת לעמוד בקצב, קח אותו יחד לריצה היומית שלך או לרכיבה על אופניים. שחייה היא אפשרות נוספת עבור כלבים שנהנים מהמים. קח את הצעצוע האהוב עליו וזרוק אותו כדי שיביא אותו. אם הכלב שלך אוהב לחפור, צור ארגז חול רק בשבילו. חפירה היא התנהגות טבעית ודרך מצוינת לשרוף אנרגיה.
משחקים פיזיים- כגון החזרת חפצים או משחקי משיכה, מספקים שחרור אנרגיה תוך כדי לימוד הכלב שלך שליטה בדחפים. משחקים אלה מפעילים התנהגות אינסטינקטיבית כמו רדיפה ומשיכה. תוך כדי שריפת אנרגיה, הם גם מספקים זמן התקשרות איתך. משחקי זריזות, כמו קפיצה דרך חישוק או ריצה סביב מוטות, מספקים דרך נוספת לשחרר אנרגיה.
משחקי פנים- לשחק בחוץ זה לא תמיד אופציה. למרבה הצער, לרמת האנרגיה של הכלב שלך לא אכפת אם יורד גשם. למרבה המזל, אתה יכול לספק דרכים לשמור על הכלב שלך פעיל בביתך. אם יש לך גרם מדרגות, שקול משחק של לעלות במדרגות. הניחו או זרקו פינוק למעלה ובקשו מהכלב שלכם ללכת להביא אותו. פעילות זו אינה מומלצת לכלבים הסובלים מדלקת פרקים או מצבי מפרקים אחרים. משחק מצביע לייזר הוא אפשרות נוספת שמשחקת על אינסטינקטים הרודפים של הכלב שלך. היזהר לא לכוון את הלייזר ליד עיניו. אפשרות נוספת היא משחק מחבואים. דאג לכלב שלך להישאר במקום אחד בזמן שאתה מחביא פינוקים ברחבי הבית. תן לו לרחרח ולמצוא את הפינוקים.
משחקים מנטליים- בנוסף לפעילות גופנית, משחקים מנטליים הם דרך נוספת לשרוף אנרגיה. אצלנו בחנות יש מגוון של צעצועי חשיבה שישאירו את הכלב שלך ממוקד במציאת פינוקים נסתרים. אם הכלב שלך כבר יודע פקודות בסיסיות כמו לשבת או להישאר, שקול ללמד אותו כמה טריקים חדשים, כמו לשחק מת, להישאר במקום או כל דבר אחר.

ניתוב יצרים

לכלב שלכם ישנם יצרים הטבועים בו. ישנתם כלבים עם יצרים מוגברים יותר וישנם עם פחות. למשל- יצר טרף. יש כלבים שידמו כל חפץ לטרף וינסו "להרוג" אותו וישנם כלבים ששום דבר לא ממש מעניין אותם, גם לא חתול שיחלוף על פניהם.
ניתוב יצרים הוא בעצם היכולת להפוך פעולה טבעית של הכלב לפעולה פחות מזיקה עבור האדם. למשל, כלב שיש לו יצר טרף מוגבר ויראה חתול- ירדוף אחריו עד אשר יצליח לתפוס אותו ואז גם יהרוג אותו. ניתוב יצרים נכון, הוא בעצם היכולת "להחליף" את החתול במשהו אחר, שיגרום גם לתגובה טובה ופעולה חיובית. נניח שלכלב כזה, תזרקו כדור ותלמדו אותו להחזיר. הכלב ידמה את הכדור לטרף, ירדוף אחריו, יתפוס אותו וירצה להחזיר לכם, האלפא, את הכדור כאות הערכה ותודה למנהיג.

תקשורת נכונה עם הכלב שלכם, המבוססת על פריקת אנרגיה מיטבית, בילוי משותף, ניתוב יצרים חיובי, מספק ומעשיר, יעניק לכם כלבים בריאים, מאוזנים וזמן איכות משותף מהנה יחד.

ליצירת קשר לחצו