האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג חשיבות חטיפים דנטליים לכלבים

חשיבות חטיפים דנטליים לכלבים

בדיוק כמו אצל בני אדם, כלבים יכולים לסבול מבעיות פה כמו, ריח רע מפה, הצטברות של רוק, חיידקים ומזון על השיניים (פלאק), שאריות צהובות או חומות קשה על השיניים (אבנית), חניכיים נפוחות, מדממות או מגורות ועוד. אם ננקוט מספר צעדים ונקפיד לשמור עליהם, בריאות הפה של הכלב שלכם יישמר לאורך זמן. חטיפים דנטליים לכלבים הם פתרון מושלם עבור מטרה זו.

חטיפים דנטליים

לכלבים שלועסים באופן פעיל יש פחות הצטברות פלאק. חטיפים דנטליים לכלבים עוזרים בהפחתת ריח רע מהפה אצל כלבים. זה לא נדיר שנשימת הכלב תהיה מעט לא נעימה. לעתים קרובות זו תוצאה של הצטברות חיידקים בפה ויכולה להיות סימן לכך שהכלב שלך זקוק לטיפול שיניים או חניכיים טוב יותר. בנוסף לניקוי מקצועי וצחצוח שיניים רגיל, פינוקים מסוימים לכלבים מותאמים גם כדי לעזור לשפר את הנשימה. צעצועי לעיסה קשים עשויים גם לעזור.

מדוע בריאות שיניים לכלבים כל כך חשובה?

שיניים וחניכיים מתוחזקות בצורה גרועה עלולות לגרום למגוון בעיות עבור חברינו הכלבים. בעלי כלבים רבים מאמינים שריח רע מהפה הוא הנורמה עבור כלבים, אך למעשה זה עשוי להיות סימן לבעיות שיניים גדולות יותר כגון מחלת חניכיים, זיהום של החניכיים והשיניים ועוד.

נשימה לא נעימה היא בין הסימנים הראשונים לבעיות בבריאות הפה של כלבים.

צחצוח שיניים קבוע, מינימום 3 פעמים בשבוע, הוכח כשיטה היעילה ביותר לשמירה על בריאות הפה ומניעת מחלות חניכיים בכלבים. עם זאת, בעלי חיות מחמד רבים מתקשים להתחייב למשטר זה, וכאן נכנסו לתמונה החטיפים הדנטליים.

פינוקים דנטליים אלו אינם מחליפים בשום פנים את החשיבות של ניקוי שוטף וטיפול פה לכלבים, אולם הם קלים לשימוש ונוחים ויכולים להועיל מאוד לבריאות הפה של החברים שלכם. סביר להניח שהכלב שלך יעריך את אלה הרבה יותר מאשר שימוש במברשת שיניים מציקה.

איזה סוגי חטיפים דנטליים קיימים?

  • חטיפים לעיסים- חטיפים אלה הותאמו במיוחד עבור הכלבים שלנו והם טעימים, כיפיים וקלים לעיכול. מחקרים מרובים הוכיחו שכלבים שניזונים מלעיסות חטיפים אלו באופן יומיומי, סובלים פחות מרובד חיידקים, אבנית ודלקות חניכיים.
  • בולי סטיקס- מקלות קלים לעיכול, אינם מתפצלים, ובדרך כלל עשויים משריר בקר עתיר חלבון בלבד. פינוקים אלה טעימים מאוד ויכולים לתמוך בבריאות השיניים באמצעות פעולה מכנית של גירוד רובד החיידקים והאבנית המצטברים על השיניים.
  • עור גולמי- בעוד שעור גולמי הוא בדרך כלל לא המוצר הראשון שמומלץ עליו בשל בעיות העיכול שחלק מהכלבים חווים, וסכנת חנק פוטנציאלית, הוכח שהוא יכול להועיל לבריאות השיניים. האכלה יומית של עור גולמי סיבי ורך מפחיתה משמעותית את הפלאק, האבנית ודלקות החניכיים בכלבים. עם זאת, עור גולמי, ובאופן דומה אוזני חזירים, אינם מתאימים עבור כל כלב, ולכן יש לשים לב ולבדוק האם זה מתאים עבור הכלב שלכם או לא.
  • ביסקוויטים- בהיותם פינוק קשה יותר, יש יתרון מכני של מגע מוגבר בשיניים שיכול לעזור בניקוי. הוכח כי לעיסה של עוגיות דגנים מסייעת בהסרת אבנית שיניים מהשיניים של כלבים.
  • פירות וירקות- תפוחים הם חטיף מזין שניתן לחלוק עם הכלב שלך. בשל הלעיסה המוגברת הנדרשת לחטיף זה, ייתכן שיהיה להם יתרון נוסף בכך שהם עוזרים לנקות את השיניים. גזר, סלרי וירקות אחרים יכולים להפוך גם חטיפים בריאים לניקוי שיניים.

נקיטת אמצעי זהירות עם פינוקים לכלבים:

לא כל החטיפים הדנטליים הם טובים עבור הכלב שלך. חלקם יעילים או בטוחים יותר מאחרים. הנה כמה דברים שכדאי לזכור כשאתם בוחרים טיפול שיניים לכלב שלכם:

  1. עשה את ההתאמה הנכונה. התאימו את הפינוק או הצעצוע לגודל, ההעדפות או האישיות של הכלב שלכם. לדוגמה, לועסים אגרסיביים עשויים להזדקק למוצר מוצק יותר.
  2. הגבל פינוקים אכילים. הרבה פעמים פינוקים אלה מכילים הרבה קלוריות ובנוסף להגנה על בריאות השיניים, יכולים לגרום לעלייה במשקל
  3. היזהר עם לעיסות עצמות דחוסות. פינוקים אכילים כגון לעיסת עור גולמי יכולים לעזור לבריאות השיניים. אבל כמה כלבים, במיוחד לועסים אגרסיביים, צורכים אותם מהר מדי או עלולים לבלוע חתיכות שלמות. זה יכול לגרום לחנק או לחסימות. מוצרים אלה עלולים להיות מזוהמים או לגרום לגירוי בקיבה. צפה בכלב שלך בזמן שהוא צורך מוצרים אלה.

חטיפים דנטליים בכללותם הם בעלי השפעה בדרגות שונות וחלקם עוזרים ותורמים יותר מאחרים. שימוש בחטיפים דנטליים אינו אומר שהם יכולים להחליף לחלוטין צחצוח ביתי נכון וביקורת אצל ווטרינר. בדומה לבני האדם, אנו יכולים להשתמש בחוט דנטלי ולצחצח פעמיים ביום, אבל עדיין נצטרך בדיקת רופא שיניים וביקורים קבועים אצל השיננית.

עם זאת, הקפד לשמור על זהירות רבה ולשים לב איזה חטיפים דנטליים אתה נותן לכלב שלך. ישנם חטיפים שיכולים להיות מסוכנים ויש להשגיח על הכלב בעת השימוש בהם.

אם תקפידו על הדברים, תוכלו לספק לכלב שלכם לא מעט בעזרת החטיפים הללו. החטיפים יהיו טעימים וכיפיים, יהוו הנאה וסיפוק ועל הדרך גם יעזרו בשמירה על בריאות השיניים של החבר הפרוותי שלכם.

ליצירת קשר לחצו