האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג למה תוספי תזונה לכלבים?

למה תוספי תזונה לכלבים?

בני אדם רבים צורכים תוספי תזונה וויטמינים על מנת לחזק את מערכת החיסון שלהם ואת בריאותם בכללי, אז מדוע שלא נעזור בזה גם לחברנו הפרוותיים?

תוספי תזונה לכלבים

בעלי חיים עשויים להזדקק לחיזוק נוסף לתזונה שלהן, אבל איך הבעלים שלהם יכולים לדעת זאת? בתור האחראים על בעלי החיים שלכם, עליכם לשים לב טוב מאוד למרכיבים במזון של הכלב שלכם, כדי לראות מה הוא מכיל ואיזה ערך תזונתי יש לו. בעוד שמזונות לכלבים מועשרים ומנוסחים כדי לתת לכלבים את כל החומרים המזינים שהם צריכים, קבוצות גיל מסוימות או כלבים עם בעיות בריאותיות ספציפיות עשויים להזדקק למשהו אחר.

ויטמינים ותוספי מזון לכלבים חשובים במיוחד אם אתם מאכילים את הכלב שלכם בארוחות תוצרת בית ולא במזון שנקנה בחנות, מכיוון שרוב הסיכויים שהכלב שלכם לא מקבל את כל אבות המזון שהוא צריך ממזון תוצרת בית. כמו בכל דבר אחר, חשוב לדבר עם הווטרינר שלכם לפני שמתחילים כל סוג של תוסף או ויטמין לכלבים. ייתכן שלכלב שלך יש מצב בסיסי הדורש טיפול רפואי. ואם הכלב שלך נוטל תרופות, תוספי מזון, אפילו צמחיים, יכולים להיות בעלי השפעה מזיקה.
אל תיפלו לטענות שנשמעות טובות מכדי להיות אמתיות. תוספי מזון לא ירפאו סרטן, פרוו או מחלות קשות אחרות. קנה מותג מכובד מחברה מכובדת, רצוי כזו שמתמחה בתוספי מזון, ערכה מחקרים קליניים ו/או קיבלה הסמכה מארגון עצמאי.
אל תניח שתוספי אדם טובים לכלבים. חלקם, כמו אלה המכילים Xylitol, יכולים להיות רעילים.

תוספי המזון באים בצורות שונות, כמו- כדורים, אבקה, צ'ופרים או אפילו כתוספת למזון היבש עצמו.

בואו נסקור תוספי מזון פופולריים עבור הכלבים שלכם ולמה הם משמשים:

  • גלוקוזאמין
    התוסף הפופולרי ביותר לכלבים! גלוקוזאמין הוא סוכר אמינו שנמצא באופן טבעי בנוזל סביב המפרקים כדי לסייע בבניית סחוס. גלוקוזאמין נלקח מהקונכיות של רכיכות וניתן להכין אותו גם במעבדה. הגלוקוזאמין לכלבים יעיל בטיפול בדלקת פרקים. עבור כלבים מבוגרים, זה עשוי להקל על כאבי מפרקים ולשפר את הניידות.
  • שמן דגים
    התוסף השני הנפוץ ביותר שניתן לכלבים הוא שמן דגים. שמן דגים לכלבים מכיל חומצות שומן אומגה 3 הנחשבות כמשפרות את איכות הפרווה והברק ומקלות על אלרגיות בעור. ישנם מחקרים המצביעים על כך ששמני דגים גם מפחיתים דלקת, ובעלי חיות מחמד רבים משתמשים בו למטרה זו.
  • נוגדי חמצון
    תוספים נוגדי חמצון לכלבים נחשבים למנטרלים חלק מהשפעות ההזדקנות, כגון אובדן זיכרון וחוסר תפקוד קוגניטיבי. הם משמשים גם כטיפול למחלות לב אצל כלבים ולהפחתת דלקת.
    כאשר המזון עובר חילוף חומרים, התגובות הכימיות מייצרות מה שנקרא "רדיקלים חופשיים", המכילים חמצן שחסר לו אלקטרון. יותר רדיקלים חופשיים נוצרים כאשר אדם או חיית המחמד חולים, חשופים לחומרים רעילים, מתת-תזונה או קשישים, ורדיקלים חופשיים אלו ינסו לגנוב את האלקטרונים החסרים להם מתאי הגוף. זה גורם לתא להפוך לרדיקל חופשי, ומעגל של גניבת אלקטרונים נמשך, ומחליש קווים של תאים.
    כמויות גבוהות של נוגדי חמצון נמצאות בויטמין C, ויטמין A וסלניום, כמו גם בוויטמינים ומינרלים רבים אחרים, ונוגדי חמצון אלו יכולים לתת אלקטרונים לרדיקלים החופשיים מבלי להפוך לרדיקלים חופשיים בעצמם. המשמעות היא שאף קווי תאים לא נחלשים על ידי גניבת האלקטרונים.
  • פרוביוטיקה
    בהתחשב בעלייה בשימוש בפרוביוטיקה בבני אדם, אין זה מפתיע שגם פרוביוטיקה לכלבים הפכה לתוספי מזון פופולריים. פרוביוטיקה חיה באופן טבעי בגוף בצורה של שמרים וחיידקים חיים המסייעים לעיכול ולבריאות המעיים. כתוספי מזון, הם משמשים לטיפול בשלשולים ובעיות עיכול אחרות. פרוביוטיקה מגיעה בכמה צורות, כולל כמה יוגורטים, כמוסות, לעיסה, אבקות, ובחלק מתכשירי מזון לכלבים.
    בדיוק כמו עם בני אדם, תוספי פרוביוטיקה לכלבים משמשים כדי לסייע לבריאות העיכול ולסדירות.
    תוספי תזונה פרוביוטיים מסייעים לווסת את החיידקים הטובים במערכת העיכול המסייעים בפירוק מזון לכלבים כך שניתן יהיה לחלץ טוב יותר רכיבי תזונה.
  • מולטי ויטמינים
    מולטי ויטמינים לכלבים דומים מאוד למולטי ויטמינים לבני אדם. הם מכילים סוגים רבים ושונים של ויטמינים ומינרלים שכלבים צריכים כדי לתמוך בבריאות הכללית. כלבים, כמו בני אדם, צריכים ויטמינים ומינרלים, התורמים למערכת החיסונית, ראיה, חילוף חומרים, ויסות האנרגיה, ויסות הורמונים, תפקוד מערכת העצבים ועוד ועוד. ההבדל הוא שכלבים צריכים אותם בכמויות שונות. הוספת מולטי ויטמין יכולה לעזור ביצירת תזונה מאוזנת עבור החבר הפרוותי שלנו.

אם הווטרינר שלכם, או יועצי התזונה שלנו המליצו לכם על תוספי תזונה מסוימים לצד האוכל לכלב, קודם צריך לדעת מה הוא אוכל, מה מרכיבים, מה הוא מקבל במזון ומה חסר בו. אל תחליטו זאת לבד!
אם הכלב שלכם מקבל את הערך היומי שהוא זקוק לו, הוספת תוספי תזונה יכולים להרע לו.

בשימוש נכון ובזהירות, תוספי מזון לכלבים הם דרך מצוינת להבטיח שהחברים הפרוותים שלנו מקבל את כל החומרים המזינים והוויטמינים שהם צריכים כדי לחיות חיים ארוכים ובריאים.

ליצירת קשר לחצו