האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג איחסון נכון של המזון לכלבים

איחסון נכון של המזון לכלבים

שקיות של מזון יבש לכלבים מוטבעות עם תאריך "עד המועד האחרון" כדי ליידע אותך כמה זמן אתה יכול לשמור אותו. עם זאת, בעלי כלבים רבים אינם מבינים שתאריך זה הופך לא מדויק לאחר פתיחת השקית. ככלל אצבע, ישנה המלצה לבעלי חיות מחמד להשתמש במזון הכלבים רק חודש לאחר הפתיחה אם הוא אוחסן כראוי.

איחסון נכון של מזון לכלבים

ברגע שפותחים שקית של מזון לכלבים, הטריות שלו נחשפת לפגעי מזג האוויר. שלושת הגורמים המשפיעים על הערך התזונתי והאיכות של מזון לכלבים לאחר פתיחתו הם אוויר, לחות וטמפרטורות גבוהות.
הנה כמה טיפים לאחסון מזון יבש לכלבים:

  1. אטום את שק המזון. איטום נכון ממזער את החשיפה שלו לאוויר, שעלול לזהם את מזון הכלבים בחיידקים. כדי לאטום את שקית האוכל לכלבים שלך, אתה יכול לגלגל את הצדדים ולהשתמש בקליפס איטום שקית או להשתמש בסגירה החוזרת שיש למרבית משקי האוכל.
  2. השתמש במיכל איחסון מפלסטיק או נירוסטה. את השק הפתוח הכנס למיכל. חשוב מאוד להשאיר את המזון באריזה המקורית, לסגור אותה ולהכניס בשלמותה למיכל. מאוד לא מומלץ לרוקן את תוכן השק למיכל האיחסון. כך, השקית יכולה לספק מחסום נוסף שעוזר לאטום שומנים ושמנים כדי למנוע מהם להתעפש מאוחר יותר.
  3. בעלי כלבים רבים פשוט משלימים את מיכל אחסון מזון הכלבים בשקית חדשה של מזון לכלבים כשהיא מתחילה להתרוקן, אך דבר זה מאוד לא מומלץ! השמנים מהאוכל נוטים להפוך את המיכל לשמנוני, ואז אתה יכול בסופו של דבר לקבל שמן מעופש מהשקית הישנה שמזהם את המזון הטרי. מומלץ לשטוף היטב מיכלי אחסון מזון לכלבים מנירוסטה או פלסטיק עם מים חמים וסבון או חומץ לבן. לאחר מכן, יש לשטוף ולייבש לחלוטין לפני המילוי מחדש. עודף לחות עלול לגרום לעובש וטחב לצמוח על המזון.
  4. על מנת לשמור על האיכות התזונתית וחיי המדף של מזון יבש לכלבים, חשוב לאחסן את המזון והמיכל שלו במקום קריר ויבש. לחות עלולה להוביל לעובש, שעלול לגרום לחיית המחמד שלך להיות חולה. טמפרטורות גבוהות יכולות גם להאיץ את תהליך הפירוק ולגרום לפירוק רכיבי המזון בתוך המזון. תרצו להימנע מאחסון מזון יבש לכלבים במקומות שבהם הטמפרטורות יכולות לעלות על 24 מעלות.

איך בוחרים גודל שק מזון? הגודל כן קובע!

משקל הכלב משפיע על גודל השק שנרכוש עבורו. במרבית חנויות לחיות המוכרות מזון ישנם גדלים שונים של משקל שק. החל מ1.5 ק"ג ועד ל- 20 פלוס.

פעמים רבות חנות לא מקצועית תנסה לדחוף ללקוח אריזה גדולה ככל האפשר, על מנת להשיג מכירה בסכום גבוה יותר. אנחנו לא דוגלים באמונה זו ונסביר מדוע.

כל שק מזון יבש לכלב, מתחיל תהליך של חימצון מרגע פתיחת השק. החימצון גורם לאוכל לאבד מהטריות שלו, איכות החומרים, הויטמינים והמינרלים שלו. ולכן, בהתאם לכמות המומלצת לאכילה על האריזה, מומלץ לחשב תוך כמה זמן הכלב שלך יסיים את שק המזון לכלב, ולוודא שהשק יסתיים עד חודש- חודשיים מרגע פתיחתו.

משקל הכלב וגודלו משפיעים על בחירת השק והכופתיות שבתוכו

עם ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות בתחום המזון לחיות, הבינו שצרכים תזונתיים של כלבים קטנים שונים מצרכים תזונתיים של כלבים גדולים.למשל:

כלב קטן, נחשב כלב שמשקלו עד 15 ק"ג,
יש לבחור מזון לכלב מגזע קטן המכיל כופתיות קטנות, המתאימות לפה ולשיניים שלו. אם נבחר כופתיות גדולות לכלב קטן, הכלב לא יוכל לאכול ללעוס ולפצח את הכופתיות ועלול אפילו לשבור שיניים.

כלב מגזע בינוני, כלב ששוקל 15 עד 30 ק"ג.
לכלבים כאלו ניתן להתאים מגוון גדול של מזונות ולרוב החברות יש מזונות לכלבים שיתאימו לכלב בינוני במגוון טעמים ומקורות חלבון.

לכלב מגזע גדול,
נבחר שק עם כופתיות גדולות ובמשקל גדול. גם כיוון שהכלב יאכל כמות גדולה יותר בשל גודלו וגם כיוון שהכופתיות עבור כלב כזה יהיו יותר גדולות, שכן אם הכופתיות יהיו קטנות מידי עבורו, הוא עלול ל"שאוב" אותן בלי ללעוס, דבר שייצור עומס על הקיבה ואף סכנה של "היפוך קיבה" ואפילו מוות.

בנוסף, אכילת מזון שאינו מתאים למשקל הכלב יגרום לכך שאין ניצול מלא של המזון וכמו שהוא נבלע הוא כך יצא מהגוף ללא יכולת של הגוף לפרק אותו.

לכלבים עד 15 קילו מומלץ לקנות שקים קטנים ובינוניים. לכלבים גדולים יותר ניתן לקנות שק גדול.
במזונות יש מרכיבים בשריים שעלולים להחמיץ ולפתח פטרייה. כמו כן אומגה 3,6 שמוסיפים באופן מלאכותי (מזון שלא מכיל דגים) מתאדים במגע ממושך עם חמצן, תכונה זו אופיינית גם לויטמינים מסוימים.

בכל שאלה בנושא מזונות מומלצים לכלבים, אופן האכלה והמלצות לרכישה צרו עמנו קשר.

מאמרים נוספים

ליצירת קשר לחצו