האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג גדרות וכלובים - איך משתמשים?

גדרות וכלובים - איך משתמשים?

איך משתמשים בכלוב אילוף לכלב?
מעבר להרגלת הכלב לכלוב, יש עוד כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם כשמשתמשים בכלוב אילוף. קל מאוד לעשות טעויות בדרך וכל דבר כזה עלול לפגוע בתהליך האילוף, בכם ובכלב. אבל אל דאגה, אנחנו כאן כדי לוודא שזה לא יקרה!

ללא שם (600 × 600 פיקסל) (11)

חוויות חיוביות – חשוב מאוד לדעת, כלוב אילוף לכלב הוא אף פעם לא אמצעי ענישה, ובכדי למנוע ממנו להיות כזה אסור לעשות טעויות כמו לצעוק על הכלב כדי שיכנס או להכניס אותו בכוח אל הכלוב. הבסיס לשימוש בכלוב אילוף לכלב מבוסס על יצירת חוויות חיוביות, החל מהכנסה של חטיפים ועצמות לכלוב שיפתו את הכלב להיכנס, ועד יצירת מקום נוח עם מזרון וצעצועים, שישרו על הכלב שלווה ונחת. בכל פעם שהכלב ייכנס לכלוב, גם אם מרצונו החופשי וגם על ידי "מתן שוחד", הריעו לו, תנו קריאת הידד וגרמו להרגיש שהוא עשה את הדבר הנכון. כך גם הכלב ירצה להיכנס לכלוב מיוזמתו וגם יהיה לו נחמד וכיף, מה שיהיה טוב לכולנו.

מקמו את כלוב האילוף במיקום מרכזי – כדי לעזור לכלב להרגיש עדיין שהוא חלק מהוויה הביתית, מקמו את כלוב האילוף במקום מרכזי בבית כדי שעדיין ירגיש בחברתכם. אנחנו יודעים שזה יכול קצת לכער את הסלון, אבל היי- זה עדיף  מאשר שהכלוב יהיה בחדר צדדי בו הכלב לא יראה אתכם ויהיה בודד ועצוב ☹.

טיול לפני הכניסה לכלוב - לפני שנכניס את הכלב לכלוב, חשוב ורצוי להוציא קודם את הכלב לטיול, אשר במהלכו הוא יפרוק אנרגיה, ישחק ויעשה צרכים. כך נדע שאנחנו מכניסים את הכלב לכלוב האילוף בראש שקט, וגם הכלב יינצל את הזמן על מנת לנוח ולצבור אנרגיה.

 

טיפים לשימוש בכלוב אילוף לכלב:

אם נותרו לכם עוד שאלות בנושא או סתם אתם סקרנים מה עוד חשוב לדעת על כלוב אילוף לכלב, הנה כמה טיפים:

התחילו ביום הראשון -  אם רוצים להשתמש בכלוב אילוף, כדאי שתתחילו כמה שיותר מהר. אין צורך להתחיל בתהליך ההרגלה לכלוב ביום הראשון של הכלב בית, אך כדאי שבשלב שהכלב מגיע, כלוב האילוף כבר יהיה נוכח בסלון. זאת על מנת שהכלב יכיר בקיומו ויזהה אותו כחלק מהבית, כך שההרגלה תהיה קלה יותר.

 

 גיל זה רק מספר –שאלנו מאלפי כלבים עד איזה גיל אפשר להשתמש בכלוב אילוף לכלב, והתשובה החד משמעית הייתה היא שאין הגבלה. כן, מה ששמעתם, אפשר להשתמש בכלוב אילוף גם אם הכלב שלכם כבר בן 7. אבל, אין ספק שתהליך ילך בצורה הכי מהירה וחלקה אם מדובר על אילוף גורים, בעיקר בגלל שהם ילמדו בקלות יותר את חוקי הבית בזכות גילם הצעיר.

 

נקודה התמדה בכלוב אילוף – בשביל לגרום לכלב לרצות להיכנס לכלוב במקרים שמתאימים לכם (נניח לפני שאתם יוצאים לקניות או לעבודה), צריך להרגיל את הכלב להיכנס לכלוב גם כשאתם בבית ולהקדיש לכך זמן והתמדה. אם תנסו להכניס את הכלב לכלוב רק שאתם עומדים לצאת, הוא יבין שהוא עומד להישאר לבד ולא ירצה להיכנס. בשביל לשבור את הקישור שהכלב עושה, יש להכניס אותו ולהרגיל אותו לכלוב בלי קשר ליציאה מהבית.

 

 נקודה תרגול - אם לא תקדישו זמן ועבודה עם הכלב על ההרגלה לכלוב אילוף, הסיכוי שהכלב יתרגל לבד ויעשה לכם חיים נוחים יהיה קטן יותר. חשוב שתקדישו בהתחלה יום, יומיים ואפילו שלושה של עבודה עם הכלב וכלוב האילוף, החל מתרגול כניסה ויציאה, הרגלה של הכלב בתוך כלוב האילוף שאתם נוכחים בחדר, מתרחקים לכמה דקות וכו'. כל אלו יכולים להכריע בסופו של דבר אם הכלב יתרגל תוך ימים ספורים או זמן ממושך יותר, שבדיעבד ידרוש מכם הרבה יותר זמן וסבלנות.

 

הרגלה לכלוב אילוף בעזרת קונג:

אם הגעתם על לכאן, קבלו טיפ אילוף קטן מאיתנו. למי שלא מכיר, קונג הוא צעצוע אשר בתוכו ניתן להטמין מזון עבור הכלב, אותו הוא מצליח לאכול באמצעות משחק ולעיסה. איפה זה פוגש אתכם? ובכן, חוץ מהמשחק והשעשוע, הקונג יכול לעזור לכם להרגיל את הכלב להיכנס לכלוב האילוף:

 שמים בתוך הקונג קצת מזון לכלב+בשר או חטיף מיוחד, ומכניסים לתוך הכלוב. נותנים לכלב לאכול את הקונג בפנים מבלי לסגור את השער, וכשהוא מסיים מורים לו לצאת. הקונג מחייב התעסקות ולעיסה של כמה דקות, מה שיגרום לכלב להישאר כמה דקות בכלוב האילוף בכל פעם. חוזרים על המעשה מספר פעמים במשך חצי שעה – שעה, ולאחר מכן מכניסים את הקונג שוב אל הכלוב, אך הפעם סוגרים את השער ולא נותנים לכלב להיכנס לתוכו. הכלב מתחיל להבין שיש בתוך הכלוב משהו שהוא אוהב, והוא כנראה יחכה ליד הכלוב וינסה להיכנס אליו. אחרי כמה דקות נפתח את השער של הכלוב, והכלב ייכנס מרצון, נשאיר אותו שם במשך דקות ספורות, ואז שוב נחזור על התהליך. בסופו של דבר מדובר על טכניקת אילוף שתגרום לכלב לרצות להיכנס לכלוב האילוף והדבר ייתפס אצלו בצורה חיובית.

 גדר גורים היא גדר תיחום:

גדר תיחום כשמה כן היא, היא גדר אשר נועדה ליצור מתחם כלשהו בו יוכל לשהות הכלב המתוק שלנו. כתוצאה מכך, לא מעט בעלי מקצוע הקשורים בתחום האילוף ממליצים לעשות שימוש בגדר על בסיס קבוע על מנת ליצור היררכיה ברורה בסביבה הביתית שלנו. כמו כן ובאופן מובן לחלוטין, הגדר יכולה לשמש בנוסף למטרות אילוף במיוחד למטרות חינוך לצרכים. ובכך למעשה להפוך למכלול של מגוון אופציות חשובות ושימושיות.  

הגדר עצמה מורכבת משמונה צלעות העשויות מחומרים חזקים ועמידים. אותן צלעות תוכננו כך שלכלבינו יהיה את מלוא חופש הפעולה בתוך הגבולות שלה ללא כל סכנה להחתך או להיפצע ממנה. כפי שוודאי יכולתם לנחש – גם הגדר מגיעה במגוון גדלים שונים כשהקטן ביותר מתנוסס לאורך ולגובה של 64 ס"מ (כל צלע). הגדר הגדולה\הארוכה ביותר, מורכבת גם היא משמונה צלעות שוות הבנויות כך שאורך כל אחת מהן 61 ס"מ  וגובהן 122 ס"מ.

כמובן שניתן לשחק עם אורך הצלעות ולמעשה להרחיב ולהקטין את הגדר עצמה על ידי קיפול שלהן האחת על השנייה. במידה והסתבכתם, פנו אלינו ואנחנו כבר נהפוך לכם את החיים לקלים הרבה יותר.

 

ליצירת קשר לחצו