האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג גורות ותחילת תהליך האילוף

גורות ותחילת תהליך האילוף

איך להתחיל לאמן את הגור שלך?
גורים לומדים כל הזמן, בין אם זה מהסביבה שלהם, מהתרועעות עם אנשים או בעלי חיים אחרים, או מהכשרה ישירה.
זה יוצר בסיס קריטי שיכין את הבמה לבגרות שלהם. מתן הסוציאליזציה המתאימה לגורים ואילוף גורים בסיסי מאפשר להם לגדול לכלבים בוגרים בעלי ביטחון עצמי.
עקוב אחר מדריך אילוף גורים שלב אחר שלב כדי להגדיר אותך ואת הגור שלך להצלחה!

ללא שם (600 x 600 px) (39)

מתי אתה יכול להתחיל לאמן את הגור שלך?
אילוף גור מתחיל ברגע שאתה מביא אותו הביתה, שהוא בדרך כלל בגיל 8 שבועות. מאוד לא מומלץ להפריד את הגור מאימו ואחיו לפני הגיל הזה. בגיל 8 שבועות, עם הגעתם לבית החדש, הם יכולים כבר להתחיל ללמוד פקודות בסיסיות כמו לשבת, להישאר ולבוא.

קבלו כמה טיפים בסיסיים לאילוף גורים כדי להתחיל בצורה רכה ונעימה:
השתמש בחיזוק חיובי- ישנן שיטות רבות ושונות לאילוף הגור שלך שאולי שמעתם עליהן או אפילו ראיתם באופן אישי עם מאלף כלבים. חיזוק חיובי תמיד עובד.
חיזוק חיובי הוא התהליך של מתן פרס כדי לעודד התנהגות שאתה רוצה. כדי ליישם זאת, גלה תחילה אילו תגמולים עובדים הכי טוב עבור הגור שלך. חלק מהגורים עשויים למצוא משהו פשוט כמו חתיכה מהאוכל הרגיל שלהם מרגש מספיק להתאמן איתו, בעוד שאחרים עשויים להזדקק למשהו טעים יותר, כמו פינוק אימונים מיוחד.
ואז יש את הגורים שלא מונעים מאוכל בכלל! עבור אותם גורים, נסו למצוא צעצוע שהם נהנים שיוכלו להשיג כשהם עושים עבודה טובה. שבחים הם גם דרך לחיזוק חיובי של גור. מלטפים או מפגינים התרגשות ואומרים "כל הכבוד!" יכול להיות כל מה שאתה צריך לאילוף גורים בסיסי.

הקפידו על מפגשי אימון קצרים- כאשר מאמנים לפקודות בסיסיות, הקפידו על הפעלות קצרות, כ-5 דקות כל אחת, והשתדלו להכניס ממוצע של 15 דקות ליום. לגורים יש טווח קשב קצר, אז סיים את הפגישה בנימה חיובית כדי שהם יתרגשו לקראת הפגישה הבאה!

השתמש בעקביות בעת אילוף הגור שלך- חשוב להיות עקביים בגישה שלך לפקודות ולאימון. השתמש באותה מילה ו/או סימן כשאתה מלמד את הגור שלך רמזים בסיסיים כמו לשבת, להישאר ולבוא.
חשוב גם לחזק את ההתנהגויות הרצויות בעקביות, גם כשזה לא נוח. אז אם הגור שלכם בפתח צריך לצאת החוצה כדי ללכת לשירותים, הפסיקו את מה שאתם עושים, שחררו אותו ותגמלו אותו על כך שהם הולכים לשירותים בחוץ.

תרגול בסביבות שונות- לקחת גור לסביבה חדשה כמו פארק או חוף ולבקש לבצע פקודה זה שונה בהרבה מאימון בבית שלך. זאת בשל מגוון המראות והריחות החדשים שיפגשו מחוץ לבית.
נסה להתאמן במסגרות שונות כדי להרגיל את הכלב שלך להיות בטוח לא משנה מה מצבו. אנא קחו בחשבון שפחות מומלץ לגורים ללכת לאזורים שבהם יש הרבה כלבים עד שסיימו את סדרת החיסונים לגורים שלהם.

להיות סבלני- גורים גדלים ולומדים, בדיוק כמו ילדים צעירים. הם יעשו טעויות ואולי לא תמיד יבינו מה אתה מבקש.
כל הגורים לומדים במהירויות שונות, אז הישאר עם זה ואל תתאכזב. שמירה על שגרה עקבית עם האכלה, הפסקות צרכים, תנומות ושעות משחק תגרום לגור שלך להרגיש בטוח - וגור בטוח מוכן ומסוגל ללמוד!

ציר זמן לאילוף גורים בסיסי
אז מתי אתה מלמד את הכלב שלך את הרמזים השונים? מתי מתחיל אימון בית? להלן ציר זמן לאילוף גורים שתוכל להשתמש בו.

בן 7-8 שבועות-
רמזים בסיסיים (שב, הישאר, בוא)- אתה יכול להתחיל עם רמזים בסיסיים כבר מגיל 7 שבועות
אמור רמז כגון "שב" פעם אחת. השתמש בפינוק כדי למקם את הכלב שלך בישיבה.
לאחר ישיבה, תן לגור שלך את הפינוק וקצת שבחים.
אימון רצועה- אתה יכול להתחיל אימוני רצועות בתוך הבית בגיל זה. מכיוון שלגורים אין חיסונים מלאים בשלב זה, זה לא בטוח עבורם להסתובב במקום שבו כלבים אחרים נמצאים. התחל בכך שתן להם ללבוש את הקולר והרצועה לפרקי זמן קצרים תוך כדי מתן פינוקים. הגדל את משך הזמן הזה לאט. ברגע שהגור שלך יודע איך להגיע אליך, אתה יכול להסתובב בפנים ברצועה ללא הסחות דעת. אתה יכול להעביר את האילוף החוצה לאחר שהגור שלך קיבל את כל החיסונים שלו.
חשיפה- בגיל 3 חודשים בערך, הכלב מגיע לרגע בו הוא מקבל את החיסון השלישי והאחרון בסדרת החיסונים לגורים. משלב זה הוא מחוסן ויכול להתחיל לצאת החוצה בחופשיות.
קיימת מחלוקת מסוימת בין הווטרינרים לבין המאלפים בדבר החשיפה והיציאה החוצה.
וטרינרים ממליצים שלא לצאת החוצה עד סיום סדרת החיסונים לגמרי.
מאלפים ימליצו להתחיל לצאת עוד לפני על מנת לחשוף את הגור בצורה מיטבית לעולם.
ההחלטה מה לעשות בפועל, היא בידיכם 
טיפול כללי- הרגילו את הגור שלכם למגע. שפשפו בעדינות את האוזניים והכפות שלהם תוך כדי תגמול. זה יתרגל אותם למגע באזורים האלה ויגרום לביקורים וטרינרים ולגזזת ציפורניים פחות מלחיצים כשהם מבוגרים יותר!

בן 8-10 שבועות-
אימון גדר וכלוב אילוף- הגור שלך צריך לראות בגדר האילוף שלו מקום בטוח ורגוע. התחל בלהביא אותם לגדר שלהם למרווחים של 10 דקות כשהם נינוחים ורגועים. תגמל אותם על כך שהם נכנסים לגדר שלהם. אתה יכול אף להאכיל אותם שם בכדי ליצור סביבה חיובית.

בן 10-12 שבועות-
לומדים לא לנשוך- הכנסת דברים לפה שלהם היא הדרך שבה הם חוקרים את עולמם, אבל חשוב ללמד אותם לא לנשוך ידיים או קרסוליים. כאשר הם מתחילים לנשוך אותך, הפנה אותם לחפץ מתאים יותר לנשיכה, כגון צעצוע.

בן 12-16 שבועות-
אימון צרכים- שמירה על לוח זמנים חשובה לאימון לצרכים וגמילה נכונה. ישנן דרכים רבות ללמד אותם שליטה בצרכים. בשלב זה הם צריכים להתחיל לקבל מספיק שליטה בשלפוחית השתן כדי ללמוד להחזיק אותה. תגמל את הגור שלך בפינוק בכל פעם שהוא עושה את צרכיו בחוץ.

בן 6 חודשים-
גורים נכנסים לשלב ההתבגרות בשלב זה, וזה השלב הקשה ביותר להתחיל בו להתאמן. לכן חשוב להתחיל לאמן אותם כמה שיותר צעירים! בשלב זה תמשיכו להתאמן כדי לגבש ולחזק את כישוריהם במסגרות ציבוריות ומסיחות יותר כמו גינות כלבים.
שלב ה"גורות" הוא שלב מכריע בגידולו של הגור שלכם. זהו שלב שכולל לימוד של שלל פקודות והתנהגויות בסיסיות, הנלמדות כל הזמן. עם ההתבגרות של הגור, מעלים אט אט את רצת הקושי של תהליך הלמידה ופקודות האילוף.
בסביבות גיל חצי שנה, הכלב שלכם כבר מוכן לשלב הבא. לאחר שהגור שלכם צבר ביטחון עצמי והוא כבר יודע לציית לפקודות בסיסיות, ניתן להתחיל ללמד אילוף בדרישה. הכוונה היא, ללמד תהליך אילוף והתנהגות על פי דרישה. כשהנוהג בכלב מחליט מה ומתי הוא רוצה והכלב מבצע. זו למידה מורכבת יותר וצריך לחכות לרגע הנכון להתחיל איתה.

ליצירת קשר לחצו