האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג מהי דיאטה רפואית (ווטרינרית) במזון כלבים?

מהי דיאטה רפואית (ווטרינרית) במזון כלבים?

דיאטה רפואית מנוסחת במיוחד כדי לסייע בניהול בעיות בריאותיות ספציפיות. כשמה כן היא, רפואית וצריכה להיות החלטה של הווטרינר שלכם. מאוד לא מומלץ להאכיל את בעל החיים שלכם באוכל רפואי ללא המלצה של וטרינר, וזאת כיוון שאם משתמשים בהם בנסיבות לא נכונות, דיאטות וטרינריות עלולות לגרום לבעלי חיים לחלות.

כלב הזקוק למזון רפואי וטרינרי לכלבים

במזון סטנדרטי לא תמיד יהיו מרכיבים תזונתיים טובים על מנת לטפל בבעיה מסוימת. ולכן, פותחו דיאטות רפואיות המספקות מענה רפואי לבעיות ומחלות מסוימות. דיאטה וטרינרית עשויה להפחית או לבטל את הצורך של בעל חיים לקבל תרופות או צורות אחרות של טיפול. מוצרים אלה עוברים בדיקות מקיפות ובקרת איכות ויכולים לשנות חיים עבור חיית מחמד עם בעיה רפואית כזו או אחרת.

מזון רפואי לכלבים, הוא מזון לבעלי חיים בעל ערכים רפואיים שונים מאלה שנוכל למצוא במזון סטנדרטי. בדומה לבני האדם, גם לכלבים יש מאפיינים גנטיים שונים שמשפיעים על תפקודם הבריאותי היומיומי ולכן חשוב להבין שיש להיות ערניים לנושא המזון אותו נותנים לחיית המחמד שלנו.

את המזון הרפואי ניתן למצוא בצורת אוכל רטוב או בצורת רכיבי מזון כאלה או אחרים הנמצאים במזון, כשהרעיון המרכזי העומד מאחוריהם הוא הענקת ערך תזונתי בריא שלא ניתן למצוא במזון רגיל ממוצע.
הבחירה במזון הרפואי הנכון מבחינתו של בעל החיים שלכם מתבססת על מספר פרמטרים, כמו גילו, משקלו, גזעו וכו'. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלכם ועם יועצי התזונה שלנו, לפני שתחליטו לשנות את המזון אשר הוא צורך כעת.
תזונה נכונה במהותה היא מרכיב חשוב וסופר הכרחי לתפקודם השוטף של כל היצורים החיים ככלל. רק לצורך המחשה, מזון רפואי לכלבים עלול להיות ההבדל בין כלב שמח ובריא לכלב עצוב וחולה ובעצם כך להשפיע על כל מהלך שהותו בעולמנו.

סוגי דיאטות וטרינריות

בעיות במערכת העיכול- חיות מחמד יכולות לחוות בעיות במערכת העיכול כמו הקאות או שלשולים מסיבות רבות, למשל דלקת הלבלב, חוסר שיקול דעת תזונתי, קוליטיס, זיהומים, בעיות בעיכול או ספיגה של מזון.

מצבים אלה עשויים להגיב טוב למזון בעל יכולת עיכול גבוהה, המיוצר עם איזון קפדני של סיבים, שומנים, חלבון ופחמימות. דיאטות וטרינריות במערכת העיכול כוללות לעתים קרובות פרה-ביוטיקה ונוגדי חמצון לתמיכה בעיכול חלק ובמערכת חיסונית חזקה.

  • אלרגיות למזון
    עלולות להמיט הרס על עור החיה ועל בריאות העיכול. קשה לראות חיות מחמד חיות עם אי הנוחות מאלרגיות למזון כרוניות, אבל דיאטה וטרינרית עשויה להיות כל מה שצריך כדי להחזיר אותן לבריאות איתנה. וטרינרים גם רושמים בדרך כלל דיאטות היפואלרגניות עבור חיות מחמד הסובלות ממחלות מעי דלקתיות.
    מזונות אלה, שנוסחו במיוחד לאלרגיות למזון נמנעות מאלרגנים נפוצים המצויים בתזונה סטנדרטית. הם עשויים ממקור חלבון יחיד וחדשני או מחלבונים שעברו הידרוליזה, כלומר החלבונים פורקו לחתיכות קטנות שנמנעות מזיהוי על ידי מערכת החיסון של חיית המחמד.
  • בעיית כליות
    לא ניתן לרפא סוגים רבים של מחלות כליות. עם זאת, עם טיפול מתאים, חיות מחמד רבות יכולות להמשיך וליהנות מהחיים לא מעט זמן.
    כדי להפחית את עומס העבודה על הכליות, דיאטות כליות וטרינריות בדרך כלל עשויות ממקורות חלבון באיכות גבוהה, מכילים רמות נמוכות של זרחן ונתרן, יש בהן תוספת של ויטמינים ומינרלים.
    בעיות במערכת השתן- תזונה מיוחדת לבעיות במערכת השתן, יכולה לעשות הבדל עצום עבור חיות מחמד הסובלות ממחלות של דרכי השתן התחתונות. בעיות בדרכי השתן עשויות לכלול: דלקות בשלפוחית השתן, אבנים או קריסטלים, בריחת שתן, סרטן של דרכי השתן.
    מזונות בקטגוריה זו, בדרך כלל מופחתים מינרלים הקשורים להיווצרות אבנים וחיזוק הבריאות הכללית של מערכת דרכי השתן.
  • ניהול משקל
    צריכה מוקטנת של קלוריות בעוד המרכיב המרכזי הוא חלבון. שיטה זו עוזרת ובעצם מאפשרת לכלבים להשיל ממשקלם תוך שמירה על מצב בריאותי תקין.
  • בעיות לב
    לרוב נוכל לראות כלבים מבוגרים יותר צורכים את סוג המזון הנ"ל, מהסיבה הפשוטה שלבם חלש יותר בגילאים המתקדמים יותר. מזון בעל מרכיבים מזינים שעוזרים לתפקודו התקין של הלב.
  • הבראה/התאוששות לאחר ניתוח או פציעה
    מזון זה נועד להוסיף למשקלו של הכלב במצבים שמשקלו נמוך מהנורמה. לרוב מזון שיינתן לאחר ניתוח, מחלה, או פציעה כלשהי.
  • מזון היפואלרגני
    בעלי חיים הסובלים מאלרגיות שונות, מומלץ לאכול מזון היפואלרגני, המכיל בתוכו מרכיב אחד של חלבון (דג) ומרכיב אחד של פחמימה (תפוח אדמה).
  • מזון לבעיות מפרקים
    מזון המורכב ברובו המוחלט משתי תרכובות טבעיות, גלוקוזאמין וכונדרואטין. תרכובות אלה נחוצות לתהליך חיזוק ושימור הסחוס והוכחו גם כמייצרות בעצמן סחוס ומפרקים שחוקים.
  • מזון לבעיות כבד
    מזון זה הינו מזון סופר פרמיום מלא ומאוזן לכלבים. פותח במיוחד לתמיכה בתפקודי הכבד, דלקת הקיבה והמעיים. מתאים לגדילה והתפתחות גורי כלבים. לאחר ההיעלמות הסימפטומים ניתן להשתמש במזון זה לתקופה בלתי מוגבלת.

הדיאטות הווטרינריות שהוזכרו לעיל אינן היחידות הקיימות. בעיות בריאות אחרות שעשויות להפיק תועלת מדיאטה וטרינרית כוללות, מחלת שיניים, הזדקנות המוח, טיפול לבבי, סוכרת, יתר פעילות בלוטת התריס, סרטן ועוד.
אם הומלץ לכם על ידי הווטרינר, לעבור למזון רפואי, דעו שבמקרים מסוימים זה עשוי להיות נחוץ רק לפרק זמן קצר. הקפידו לעקוב אחר יעילות הדיאטה בעזרת הווטרינר שלכם ולקבוע אם ומתי מתאים לעבור חזרה למזון הרגיל של חיית המחמד שלכם.

ליצירת קשר לחצו