האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג מזון לכלבים רגיל לעומת ללא דגנים: מה מתאים לכלב שלך?

מזון לכלבים רגיל לעומת ללא דגנים: מה מתאים לכלב שלך?

כאשר אנשים החלו לפקפק בתפקיד שמשחקים הדגנים בתזונה שלהם, הם התחילו לפקפק גם במטרתם באוכל של הכלב שלהם. בעלי כלבים רבים רוצים לדעת לאיזו מטרה משרתים דגנים במזון כלבים והאם החבר על ארבע שלהם באמת זקוק להם. 

כלב אוכל מזון לכלבים

הבנת ההבדל בין מזון רגיל לכלבים ללא דגנים והתפקיד של המרכיבים הללו יכולה לעזור לך לבחור איזו אפשרות מתאימה לכלב שלך.

מה נחשבים דגנים במזון כלבים?

חיטה, תירס, שיבולת שועל, שיפון, אורז, סויה. חשוב לציין שאוכל ללא גלוטן לכלבים אינו כולל דגנים המכילים גלוטן כמו חיטה. עם זאת, זה עשוי לכלול דגנים אחרים כמו תירס ואורז.

דגנים לעומת ללא דגנים

דיאטות ללא גלוטן וללא דגנים לכלבים הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות עקב חששות לגבי אלרגיות למזון או כמויות גבוהות של פחמימות במזון כלבים מסורתי. אבל מכיוון שהעלייה בפופולריות הזו עולה בקנה אחד עם עלייה במקרים של קרדיומיופתיה מורחבת של כלבים הקשורה למזון ללא דגנים, בעלי כלבים רבים אובדי עצות אם דיאטות ללא דגנים באמת בטוחות.

"ללא דגנים" הפכה לתווית שאנו נוטים לקשר ל"בריא" או "איכות גבוהה". מזון לכלבים ללא דגנים יכול להיות בחירה בריאה עבור הכלב שלך, אבל יכול להיות מונח מטעה.
כאשר מוציאים את הדגנים מהמזונות האלה, הם פשוט מוחלפים במרכיבים אחרים - אפונה, עדשים, בטטה - מה שאומר שלעתים קרובות יהיו להם יותר פחמימות ממזונות שאינם נטולי דגנים. אז, הבעיה עם מזונות 'ללא דגנים' עם מרכיבים אלה היא על עודף פחמימות מסיסות.

עודף פחמימות מסיסות אלו עלול להוביל למספר בעיות אצל כלבים. בעוד שהכלב שלך זקוק לפחמימות כדי לייצר אנרגיה, יותר מדי מהן עלולות לתרום להשמנה, לחיידקים הלא נכונים במעיים ולחוסר אנרגיה. לכן, אם מזון לכלבים מסומן "ללא דגנים" אך הדגנים מוחלפים במרכיבים אחרים, זו לא בהכרח אפשרות בריאה יותר עבור הכלב שלך.

מזון לכלבים ללא דגנים- כל מזון לכלבים שנעשה ללא חיטה, תירס, אורז ודגנים אחרים נחשב "ללא דגנים". עם זאת, כלבים עדיין זקוקים לפחמימות לאנרגיה. אז מזון לכלבים ללא דגנים משתמש במקורות חלופיים של פחמימות כמו תפוחי אדמה וקמח אפונה.

האם יש יתרונות של מזון לכלבים ללא דגנים?

למרות היתרונות עבור חלק מהכלבים, ישנם חסרונות להאכלת מזון לכלבים ללא דגנים. אנשים רבים מניחים ללא דגנים פירושו דל פחמימות, אבל זה לא המקרה. למעשה, חלק ממזונות הכלבים ללא דגנים הם גבוהים יותר במקורות פחמימות חלופיים כמו תפוחי אדמה ואפונה. זה עלול לגרום לעלייה לא מכוונת במשקל.

אוכל לכלבים עם דגנים- דגנים בשימוש נפוץ במזון לחיות מחמד כוללים חיטה, תירס, שעורה, שיבולת שועל, שיפון ואורז. דגנים חדשים כוללים קינואה, כוסמת וסורגום, בין היתר. מזון לחיות מחמד ללא דגנים לא יכיל אף אחד מהמרכיבים הללו, אך סביר להניח שיכלול מקורות פחמימות אחרים כמו תפוחי אדמה, בטטה או קטניות כגון אפונה, עדשים או שעועית. למזון לחיות מחמד של דגנים יהיו דגנים בריאים כמקור הפחמימות העיקרי, ואולי גם מגוון של ירקות.

איזו מטרה משרתים דגנים?

דגנים הם למעשה מקור תזונה מצוין. הם מספקים פחמימות, שנותנות לכלב שלך אנרגיה ומספקות סיבים לקידום העיכול. דגנים כוללים גם רכיבי תזונה חיוניים כמו חלבון וחומצה לינולאית, חומצת שומן החיונית לכלבים.
כמו ברוב המזונות, כמות מסוימת של דגנים טובים מומלצת להאכלה של חיית המחמד שלך. כמו בכל דבר בחיים, המינון הוא המפתח!
כמות הדגנים שמומלצת שונה מכלב לכלב, מגזע לגזע ומגודל לגוד. עשוי להשתנות בהתאם לגזע או לצרכים הבריאותיים.

למעשה, גלוטן חיטה מכיל יותר מ-80% חלבון, הוא 99% ניתן לעיכול, ויש לו פרופיל חומצות אמינו הדומה לחלבוני בשר. תירס, כשהוא מוכן כראוי, הוא למעשה מקור מצוין לפחמימות ניתנות לעיכול, חומצות שומן חיוניות וסיבים, והוא יכול להיות מרכיב חיוני במיוחד בתזונה לכלבים עם מצבים רפואיים הדורשים מזון מופחת שומן או חלבון.

השאלה שיש לצרכנים רבים היא האם פורמולות עם דגנים טובות יותר לחיות מחמד מאשר פורמולות ללא דגנים?

לדגנים תמיד הייתה מטרה במזון לחיות מחמד. הם מספקים מגוון של חומרים מזינים וויטמינים שחיות מחמד זקוקות להם בחיי היומיום. מזון לחיות מחמד עם דגנים עמוס בפחמימות, שומנים ונוגדי חמצון, תומך בעור, בשיער, במערכת החיסון ובבריאות הכללית. עם כל דגן שונה מגיעים רכיבים תזונתיים שונים היוצרים מזון לחיות מחמד מלא מבחינה תזונתית.
בעוד שלכל חיית מחמד יש צרכים תזונתיים ייחודיים, כל חיות המחמד זקוקות לוויטמינים ולחומרים בריאים המצויים בעיקר בדגנים. מחקרים מראים כי ללא דגנים אינו בהכרח טוב יותר עבור חיות מחמד, למעט 10% מחיות המחמד שיש להם אלרגיה לדגנים או אי סבילות. כלומר, עבור רוב בעלי חיות המחמד, אין תשובה נכונה או לא נכונה כאשר מחליטים בין השניים.

אז, האם דיאטות ללא דגנים היא תזונה טובה יותר עבור חיות המחמד שלנו?

יש האומרים כי נטול דגנים הוא רק טרנד שיווקי ששוב עוקב אחר מה שאנו רואים במזון אנושי. אם הכלב שלך מסתדר מצוין עם דיאטה נטולת דגנים, אז "אין טעם לתקן את מה שאינו נשבר". עם זאת, כמו בכל דבר, תמיד עדיף לבדוק עם הווטרינר שלך או יועצי התזונה שלנו, את האפשרויות הטובות ביותר עבור חיית המחמד שלך.
כאשר טרנדים באים והולכים, דבר אחד ברור: דגן תמיד יהיה הכרח, במיוחד מנקודת מבט בריאותית.

ליצירת קשר לחצו