האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג עצמות לכלבים. מתועשות וטבעיות - מה ההבדל ומה עדיף?

עצמות לכלבים. מתועשות וטבעיות - מה ההבדל ומה עדיף?

זה מיתוס שכלבים צריכים ללעוס עצמות. בעוד שכלבים רוצים ומאוד ישמחו ללעוס עצמות, הן מסוכנות ועלולות לגרום לפציעות חמורות אז ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עצמות לכלבים - מתועשות, טבעיות, שאריות אוכל ביתי. מה מומלץ, מה אסור ומה מותר?

עצמות לכלבים

מדוע עצמות טבעיות אינן בטוחות לכלבים?

זה מיתוס שכלבים צריכים ללעוס עצמות. בעוד שכלבים רוצים ומאוד ישמחו ללעוס עצמות, הן מסוכנות ועלולות לגרום לפציעות חמורות, כגון:

  • שיניים שבורות - העצמות קשות מאוד ויכולות להיות שבירות, מה שמקל על הכלב לשבור את אחת משיני הלעיסה הגדולות שלו. שן שבורה היא כואבת ויש לטפל בה. בין אם השן נעקרת או נשמרת בטיפול שורש, זוהי תוצאה יקרה.
  • פציעות בפה ובלשון - הקצוות השבורים של העצמות יכולים להיות חדים כתער. כלבים יכולים לשבור רסיסי עצם חדים, שיכולים לחורר את הלשון, הלחי או החך הרך שעל גג הפה.
  • היתקעות עצמות בלסת התחתונה - עצמות עגולות עלולות להיתקע סביב הלסת התחתונה, מאחורי שיני הכלבים התחתונות. זוהי חוויה מאוד מפחידה עבור הכלב, ורוב הכלבים צריכים ניתוח בהרדמה על מנת להוציא את העצם.
  • חנק - פיסות עצם יכולות להתמקם בוושט בדרך למטה לקיבה. רסיסי עצמות חדים יכולים לחדור לרקמות הרכות בחלק האחורי של הגרון או לנקב את הוושט. ייתכן גם שפיסת עצם תיכנס לקנה הנשימה, מה שמפריע ליכולת של הכלב שלך לנשום. חנק הוא מקרה חירום!
  • פציעות בבטן וברירית המעי - כשם ששברי עצם חדים עלולים לפגוע בפה, הם עלולים לפגוע גם בדפנות הקיבה והמעיים. במקרים מסוימים, שברי עצם עשויים לחדור לחלוטין את דפנות הקיבה או המעי, ולאפשר למזון ולתוכן המעי לדלוף לתוך הבטן. זה גורם למצב הנקרא דלקת הצפק - זיהום בבטן, שעלול להיות קטלני, גם אם מטופל באגרסיביות.
  • עצמות נתקעות בבטן - אם שבר העצם גדול, ייתכן שהוא לא יוכל לעבור מהקיבה. שברי עצם שנשארים כלואים בקיבה עלולים להוביל להקאות כרוניות ולגירוי בקיבה. יש להסיר שברי עצם שנשמרו באמצעות ניתוח בטן או אנדוסקופיה.
  • חסימת מעי - עצמות עלולות לגרום לחסימה במעי הדק או במעי הגס. שברי עצם יכולים להיתקע במעי הדק, ולגרום לחסימת מעיים מלאה. זהו מצב חירום ודורש הסרה כירורגית של החסימה. אם שברי עצם עוברים במורד מערכת העיכול ומגיעים למעי הגס, הם עלולים להצטבר ולגרום לעצירות. זה כואב לכלב, שכן שברי העצמות מגרדים את רירית המעי הגס והרקטום ומובילים לטראומה משמעותית. חוקנים ומניפולציות עשויות להידרש כדי לפנות את המעי הגס.
  • זיהומים - בשר נא ועצמות עלולים להיות מזוהמים בכל מיני חיידקים, למשל-מיני סלמונלה וליסטריה. פתוגנים אלו עשויים לגרום לכלב לחלות, בהתאם למצב הבריאותי שלו. חיידקים אלה מהווים סיכון בריאותי משמעותי לבני האדם במשק הבית. ילדים, קשישים ואנשים מדוכאי חיסון הם הפגיעים ביותר, ואורגניזמים אלה עלולים להיות מסכני חיים.

האם יש משהו בטוח שאני יכול לתת לכלב שלי ללעוס?

יש הרבה מוצרי לעיסה מצוינים עבור כלבים. אם אתם רוצים להציע עור גולמי, בחרו באחד העשוי מעורות בקר, העבים ביותר שתוכלו למצוא, ובחרו כאלה שגדולים מכדי שהכלב שלכם יוכל לבלוע אותו.
עצמות מתועשות לכלבים הן גם פתרון טוב ביותר, אך חשוב לשים לב לכללים.

מומלץ מאוד לפקח על הכלב שלך עם כל צעצוע לעיסה או פינוק, בכדי למנוע חנק. הקפידו לשים מים טריים נגישים בכל עת.

לעיסה של עצמות קשות היא דרך טבעית לכלבים לנקות שיניים ולהפעיל שרירים. פינוקי לעיסה קשה משפרים את בריאות השיניים של הכלב על ידי מתן הזדמנות לכלב להפעיל את החניכיים ולגרד שיניים ומקדם שיניים בריאות לכלב שלך. הקפד לרכוש עצם מתועשת שיוצרה מחומרים טובים, אשר לא מתפרקים ומתפוררים בקלות, חומרים גמישים ככל הניתן.

עיכול עור גולמי ועצמות מתועשות

העיכול של העור הגולמי יכול להשתנות מכלב לכלב ומלעיסה ללעיסה. באופן כללי, עורות גלם לא מתעכלות בקלות, וזו הסיבה שנתחים גדולים שנשברו ונבלעים מהווים סיכוני חסימה כה גבוהים. כל חתיכות שהגור שלך נשבר יצטרך לעבור דרך מערכת העיכול שלו בחתיכות, מכיוון שהם לא יתפרקו כמו שאר האוכל שלו. עדיף להסיר באופן ידני את העור הגולמי הלעוס לפני שהכלב בולע אותו, מכיוון שהוא לא רק עלול לגרום לחסימת הוושט או המעי, אלא שהוא יכול להימשך חודשים בבטן שלו, ולגרום לבעיות במערכת העיכול.

עם זאת, לכלבים שבאמת לוקח את הזמן ללעוס עורות גולמיות ולא בולעים חתיכות גדולות לא אמורות להיות בעיות עיכול עם הפינוקים. חלק מהיצרנים אפילו מייצרים לעיסות עור גולמי ממרכיבים ניתנים לעיכול, ולמרות שהם לא תמיד מחזיקים מעמד לאורך זמן, הם חלופות מצוינות לכלבים שעלולים לסבול מבעיות קיבה. ישנם גם פינוקים אלטרנטיביים מעור גולמי הדומים במרקם ונראים לעור גולמי מסורתי, אך מנוסחים כך שהם ניתנים לעיכול.

ניתן להאכיל עצמות מתועשות בכל עת כחטיף או פרס, כתחליף ללעיסת רהיטים (שימושי במיוחד לגורים בקיעת שיניים!) או כדי להעסיק כלב בזמן הנסיעה או כדי לעזור בהקלה על חרדת פרידה.

כלבים קטנים יותר בדרך כלל אוהבים עצמות קטנות יותר, אבל כלבים גדולים יותר יתעלמו לפעמים מעצמות גדולות וילכו על עצמות קטנות יותר. היזהר לא לתת לכלבים גדולים, עצמות קטנות הכלב שלך עלול להיחנק אם בטעות יבלע אותם בשלמותם. הקפד להתאים את גודל העצם לגודל הכלב.

ליצירת קשר לחצו