האתר חזר לפעילות! ניתן להזמין אונליין עם משלוח עד הבית.

0
x

עגלת קניות

נקה עגלה
סך הכל: 0 * המחיר לא כולל משלוח

בלוגדוג

בית בלוגדוג רגישויות מזון כלבים ושלבי החיים

רגישויות מזון כלבים ושלבי החיים

מזון לכלבים- תגובות לאוכל והתאמה מדוייקת; התאמת מזון לכלב היא בחירה חשובה שצריכה להיעשות בהתאם לגיל, משקל, רגישות כזו או אחרת - על מנת לספק לכלבכם את הטוב ביותר עבורו!

הדמיה של רגישויות מזון לכלבים

תגובות מזון שליליות בכלבים

תגובה שלילית למזון היא מונח כללי המשמש לתיאור מספר מחלות שונות הקשורות למזון בכלבים כגון אלרגיות למזון, אי סבילות למזון ומחלות אחרות של מערכת העיכול. אנשים רבים יתארו את הכלבים שלהם כבעלי "אלרגיות למזון", אך זה לא תמיד מדויק. אלרגיות אמיתיות כרוכות בתגובה מאוד ספציפית של המערכת החיסונית של הכלב - וזה לא מאובחן באופן סופי במקרים רבים. לפיכך, נכון יותר להתייחס לאירועים אלו כאל תגובות מזון שליליות.

תגובות מזון שליליות יכולות להופיע עם תסמינים במערכת העיכול, תסמינים עוריים או שילוב של השניים. סימנים במערכת העיכול של תגובה שלילית למזון כוללים בחילות, הקאות, שלשולים ושינויים בתיאבון. תסמינים עוריים כוללים מגוון רחב של סימנים כגון גירוד, דלקת בעור, נשירת שיער וסוגים רבים ושונים של פריחות. ישנן מחלות רבות אחרות שעלולות לגרום לתסמינים דומים, לכן חשוב להגיע לבדיקה רפואית אצל הווטרינר שלך אם תסמינים אלו מתרחשים.

ההוכחה נמצאת בקקי!

הדרך הטובה ביותר לפקח על בריאות העיכול של הכלב שלך היא לשים לב לאיכות הצואה. בעוד ששינויים קלים בצבע ובעקביות הצואה הם נורמליים, כל שינוי גדול יכול להצביע על בעיה שיש לטפל בה. מומלץ להתייעץ עם וטרינר או עם יועצי התזונה שלנו לגבי אוכל לכלבים בהתאמה לגיל, בעיות עיכול כאלה ואחרות או בעיות אלרגיות.

כיצד לבחור מזון לכלבים?

בחירת מזון לכלבים עבור התזונה המתאימה ביותר לכלב שלכם היא תהליך מורכב. למרבה הצער, אין דיאטה אחת שהיא "הטובה ביותר" עבור כל כלב. בדיוק כמו בני אדם, כלבים הם אינדיבידואלים והצרכים התזונתיים שלהם משתנים בהתאם לגורמים כמו גיל, בריאות והעדפות אישיות.

כדי להפוך את התהליך למסובך עוד יותר, יש גם הרבה מיתוסים על מזון לכלבים באינטרנט. אנשים רבים נופלים קורבן לקמפיינים פרסומיים או לטקטיקות הפחדה המזהירות אותם ממזון מסחרי לכלבים.

מציאת המזון הטוב ביותר עבור הכלב שלך יכול להיות תהליך ארוך, אבל עם הכלים הנכונים ומעבר הדרגתי, אתה יכול להבטיח שהמעבר יהיה מוצלח. במהלך המעבר, הקפד לעקוב אחר התיאבון, ההתנהגות ואיכות הצואה של הכלב שלך כדי לעזור לקבוע אם התזונה החדשה היא הבחירה הנכונה עבור הכלב שלך. כמו תמיד, הווטרינר שלך הוא המשאב הטוב ביותר שלך למידע לגבי בריאותו ותזונת הכלב שלך.

לכלב שלך יש צרכים תזונתיים שונים בשלבים שונים של חייו. למרבה המזל, ישנם כיום זנים של מזונות בחנויות לחיות מחמד זמינים כדי להתאים לצרכים אלה.

ראשית, נתחיל בהסבר קצר על שלבי החיים של הכלב שלכם:

הצרכים התזונתיים של חיית המחמד מושפעים מגורמי שלב החיים ואורח החיים, שיש לקחת בחשבון בעת האכלה. שלב חיי הכלב או גילו הוא אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת מזון לכלב. להאכיל יותר או פחות מכמויות תזונתיות אופטימליות יכולה להיות השפעה שלילית על בריאות חיית המחמד.

ישנן שלוש קטגוריות גיל כלליות לכלבים:

  1. גור: פחות מגיל שנה
  2. מבוגר: שנה – שנתיים
  3. סניור: מגיל 7 ומעלה

חשוב! לכלבים עם מצבים קליניים עשויות להיות דרישות תזונתיות שונות מאשר לכלב בריא ותזונה קלינית או וטרינרית עשויה להתאים.

תזונה לגורים

תזונת גורים היא הצעד הראשון בדרך לבריאות לכל החיים. גורים שעדיין נמצאים בשלב הגדילה זקוקים ליותר קלוריות, יחד עם רמות גבוהות יותר של ויטמינים, מינרלים, שומנים וחלבונים כדי לסייע בהתפתחות בריאה. תגלו שרוב המזונות לגורים יהיו מתאימים ל-12 החודשים הראשונים לחייהם, פחות או יותר. כל הגורים זקוקים לאותם חומרים מזינים כדי לסייע בבניית רקמות וצפיפות עצם, אך גם הצרכים שלהם ישתנו מעט בהתאם לגודל הגזע. גזעים קטנים יותר זקוקים לרמות מרוכזות יותר של חומרים מזינים, בעוד שגדולים יותר דורשים פחות. וכלבים בינוניים צריכים משהו באמצע. הסיבה לכך היא שמעט מדי, או יותר מדי, של חומרים מזינים ספציפיים עלולים להשפיע לרעה על הכלב שלך, ועלול להוביל לבעיות בדברים כמו מבנה השלד ועלייה במשקל.

הדבר השני שיש לציין הוא שגזעים בגדלים שונים מגיעים לבגרות בקצבים שונים. זו הסיבה ששימוש במזון גורים במשך 12 חודשים עשוי להיות לא כלל אוניברסלי, החל על כל גזע. לדוגמה, גזעים קטנים יותר מגיעים לגודל גוף בוגר בסביבות 9 עד 12 חודשים, וגזעים גדולים יותר בסביבות 18 עד 24 חודשים. לכן, הקפד להתייעץ עם יועצי התזונה שלנו בדוג פלאנט סטור, ולהתאים את המזון המתאים ביותר.

תזונה לכלבים בוגרים

כדי לתת לכם מושג מתי לעבור ממזון גורים למזון למבוגרים, מומלץ לעשות זאת כשהם מתקרבים לגודלם הבוגר. כלבים קטנים ובינוניים יזדקקו ליותר חלבון, ויטמינים ומינרלים, דגנים וסיבים מכלבים גדולים יותר. שוב, הגזע יכתיב את הבחירה שלך כאן. לדוגמה, כלבים פעילים בגודל בינוני זקוקים לריכוז גבוה יותר של ויטמינים מסוימים מאשר גזעים פחות ספורטיביים.

כלבים גדולים יותר מגיעים לבגרות בסביבות שנתיים, וכדי לשמור על המשקל שלהם הם יצטרכו מזון עם פחות שומנים מרוכזים. עם זאת, הם זקוקים ליותר תשומת לב לאותם חומרים מזינים כמו גלוקוזאמין כדי לעזור עם המפרקים שלהם. הרעיון לאורך שנות העשרה ובגרות הוא לשמור על צריכת החומרים המזינים שלהם ועל משקל בריא. כשאתה קונה את המזון הנכון לכלבים למבוגרים, חשוב על אורח החיים, הגודל, הגזע שלהם וכל מצב בריאותי.

תזונה לכלבים מבוגרים - סניור

כפי שהיית מצפה, כשהכלב שלך יתבגר, הוא יהפוך פחות פעיל. נדרשות יותר מנוחה והחלמה, ומחלות או מצבים עלולים לסבך עוד יותר את התזונה שלהם. הזמן לבצע את המעבר ממזון בוגרים למבוגרים יהיה תלוי בגזע. שוב, הגודל קובע. במונחים של שיעורי צמיחה והתפתחות, גזעים קטנים יותר נחשבים למבוגרים בסביבות 9 שנים, וכלבים בינוניים עד גדולים בסביבות 7. כדי לתת לך כלל גס לעבוד לפיו, סניור הוא מונח המשמש לתיאור השליש האחרון של חיי הכלב שלך. לכן, אם תסתכל על תוחלת החיים של הגזע, תקבל מושג מה נכון.
כלב מבוגר יזדקק לפחות קלוריות, אבל בדרך כלל הוא יזדקק לרמות גבוהות יותר של סיבים וחלבונים. אם הכלב שלך סובל ממחלות כלשהן, זה ישנה גם את צריכת המזון.

תזונה לכלבות הרות ומניקות

בדיוק כמו שלבי חיים אחרים, מתזונת גורים ומעלה, ההיריון משנה את הצרכים התזונתיים של הכלבות. כלבה בהריון תזדקק לתערובת דומה של ויטמינים ומינרלים, והקלוריות המוגברות שמזון הגורים שלה הציע. לכן, הדרך הקלה היא פשוט להחליף את המזון בחזרה למזון הגורים שלה במהלך תקופה זו. זה גם קל יותר לעיכול, מה שיעזור בספיגת חומרים מזינים. בנוסף, קיימים מזונות במיוחד לכלבות הרות ומניקות. התייעץ עם יועצי התזונה שלנו לגבי התאמת מזון מתאים.מזון היפואלרגני לכלבים.
בשונה מתגובות שליליות למזון, ישנם כלבים אלרגיים למזון.

אם אתה שם לב לדברים הבאים- גירוד מוגזם, קשקשים, עור יבש או פרווה שטוחה, בעיות במערכת העיכול, שלשולים, הקאות, נפיחות בבטן, חוסר תיאבון, חוסר עניין באוכל, ישנו סיכוי שהכלב שלך אלרגי למזון שהוא אוכל או לאחד ממרכיביו ויש להחליפו.

רצוי להתייעץ עם הווטרינר שלך לגבי אופן הפעולה, כיוון שאולי הכלב זקוק לדברים נוספים חוץ מהחלפת המזון.
קיימים מזונות מיוחדים לכלבים הנחשבים היפואלרגניים, בהם יש שימוש בחלבון מסוג אחד, וכך ניתן לזהות למה הכלב מגיב בצורה אלרגית. מזון היפואלרגני לכלבים עוסק בביטול הסיכון לאלרגיות ואי סבילות. הוא משתמש בחלבונים ייחודיים שאינם מזוהים על ידי הנוגדנים של הכלב שלך כאנטיגנים, ומבטל - או לפחות ממזער - את הסיכון שהכלב שלך יסבול מאלרגיה.

מזון לכלבות מעוקרות / כלבים מסורסים

שינויים הורמונליים לאחר סירוס ועיקור יכולים לגרום לקצב חילוף החומרים לרדת, כלומר חיית המחמד שלך לא תשרוף קלוריות כל כך מהר, ויכולה גם להגביר את התיאבון של חיית המחמד. הווטרינר שלך עשוי להציע בשלב זה להאכיל את חיית המחמד שלך באוכל ייעודי לשלב זה כדי לעזור למזער עלייה במשקל. ההבדל העיקרי בין מוצרים אלה למזון רגיל לחיות מחמד הוא שהם דלים בשומן ובקלוריות, והם מנוסחים כדי להבטיח שחיית המחמד שלך תהיה מרוצה.
אפשר לשמור על חיה מסורסת בריאה באותה מידה במנות מופחתות מהתזונה הרגילה שלה.

קיימים גם סוגי מזון שונים לבעיות ורגישויות בעור, שמירה על הפרווה, אוכל דיאטטי לכלבים שמנמנים ועוד...

כנסו אלינו לחנות, או התקשרו, ואנחנו נתאים לכם את המזון הטוב ביותר עבור בעל החיים שלכם!

ליצירת קשר לחצו